La percussió corporal al segon cicle d’educació primària.
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadata
Title
La percussió corporal al segon cicle d’educació primària.Author (s)
Tutor/Supervisor; University.Department
Ortells Agramunt, Joaquín; Universitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques EspecífiquesDate
2022-06-10Publisher
Universitat Jaume IAbstract
El present Treball Final de Grau ens mostra els meus últims passos en el Grau de
Magisteri Primària en la menció d'Educació musical en la Universitat Jaume I. He realitzat
un Treball Final de Grau de caràcter ... [+]
El present Treball Final de Grau ens mostra els meus últims passos en el Grau de
Magisteri Primària en la menció d'Educació musical en la Universitat Jaume I. He realitzat
un Treball Final de Grau de caràcter professionalitzador. He desenvolupat una unitat
didàctica de cinc sessions amb la finalitat de demostrar que la percussió corporal pot ser
l’eix conductor dintre d’un aula de música i amb aquesta poder aprendre altres continguts de
l’assignatura de música en l’educació primària. La metodologia utilitzada ha sigut el mètode
Bapne, un mètode innovador creat per Javier Romero en el que es desenvolupa la
percussió corporal i les intel·ligències múltiples. A més, aquesta unitat didàctica té un
caràcter inclusiu i multicultural, ja que inclou ritmes de diferents cultures, així com cançons.
La lateralitat i el moviment són els conceptes més importants per a realitzar aquesta pràctica
en l’aula, ja que són la base de la metodologia i ajuden a facilitar el procés d’aprenentatge
de l’alumnat. El desenvolupament dels objectius ha resultat favorable, ja que s’han aplegat a
complir sense requerir modificacions de caràcter considerable. El treball s’ha dut a terme en
el col·legi Juan Sebastian Elcano de Castelló de la Plana, concretament en la classe de
tercer de primària. [-]
El presente Trabajo Final de Grado nos muestra mis últimos pasos en el Grado
de Magisterio Primaria en la mención de Educación Musical en la Universidad Jaume I. He
realizado un Trabajo Final de Grado de carácter ... [+]
El presente Trabajo Final de Grado nos muestra mis últimos pasos en el Grado
de Magisterio Primaria en la mención de Educación Musical en la Universidad Jaume I. He
realizado un Trabajo Final de Grado de carácter profesionalizador. He desarrollado una
unidad didàctica de cinco sesiones con la finalidad de demostrar que la percusión corporal
puede ser el eje conductor dentro de una aula de primaria. La metodología utilizada ha sido
el método Bapne, un método innovador creado por Javier Romero en el que desarrolla la
percusión corporal y las inteligencias múltiples. Además, esta unidad didáctica tiene un
carácter inclusivo y multicultural, ya que incluye ritmos de diferentes culturas, así como
canciones. La lateralidad y el movimiento són los conceptos más importantes para realizar
esta práctica en el aula, ya que són la base de la metodología y ayudan a facilitar el proceso
de aprendizaje del alumnado. El desarrollo de los objetivos ha resultado favorable, ya que
se han llegado a cumplir sin necesitar modificaciones de carácter considerable. El trabajo se
ha llevado a cabo en el colegio Juan Sebastián ElCano de Castelló de la Plana,
concretamente en la clase de tercero de primaria. [-]
This Final Degree Project shows us my last steps in the Degree of Primary
Education in the mention of Music Education at the University Jaume I. I have carried out a
Final Degree Project of a professional nature. I ... [+]
This Final Degree Project shows us my last steps in the Degree of Primary
Education in the mention of Music Education at the University Jaume I. I have carried out a
Final Degree Project of a professional nature. I have developed a didactic unit of five
sessions with the aim of demonstrating that body percussion can be an important part in a
primary school classroom. The methodology used was the Bapne method, an innovative
method created by Javier Romero in which he develops body percussion and multiple
intelligences. Moreover, this didactic unit has an inclusive and multicultural character, as it
includes rhythms from different cultures, as well as songs. Laterality and movement are the
most important concepts for this practice in the classroom, as they are the basis of the
methodology and help to facilitate the learning process of the students. The development of
the objectives has been favourable, as they have been achieved without the need for
considerable modifications. The work was carried out in the Juan Sebastián ElCano school
in Castelló de la Plana, specifically in the third year primary school class. [-]
Subject
Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria | Bachelor's Degree in Primary Education | Bapne | Carl Orff | percussió corporal | moviment | lateralitat | cant | multicultural | percusión corporal | movimiento | lateralidad | canto | movement | laterality | sing
Description
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària (Pla de 2018). Codi: MP1840. Curs acadèmic: 2021/2022
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccess