Les matemàtiques manipulatives en entorns naturals per a primer cicle de Primària: Ruta d’aprenentatge
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
Les matemàtiques manipulatives en entorns naturals per a primer cicle de Primària: Ruta d’aprenentatgeAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Cabero Fayos, Ismael; Universitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques EspecífiquesFecha de publicación
2022-06-08Editor
Universitat Jaume IResumen
Les matemàtiques són, per al desenvolupament de la infància de l'alumnat, un punt de reflexió entre la
relació teòrica i la pràctica, i aquesta és una de les causes per la qual la seua importància es tan
rellevant.
El ... [+]
Les matemàtiques són, per al desenvolupament de la infància de l'alumnat, un punt de reflexió entre la
relació teòrica i la pràctica, i aquesta és una de les causes per la qual la seua importància es tan
rellevant.
El següent treball pretén generar una reflexió sobre la imperant necessitat que hi ha en l'educació formal
de les escoles en l'àmbit de les matemàtiques, reconeixent la falta de motivació per part de l’alumnat
cap a aquesta disciplina. S’indague sobre les diverses teories matemàtiques, i es descobreix la
importància de la natura que abunda en totes les hipòtesis que, des dels inicis, formen la cultura
matemàtica. És per això que, com aquesta disciplina està fundada a partir de la natura que ens envolta,
s’ha posat en pràctica una ruta matemàtica en aquest entorn, la qual promogui l'habilitat
d'experimentació en l'alumnat i el desenvolupament del raonament logicomatemàtic aplicable a
situacions que es poden trobar en la vida quotidiana i en els entorns de natura més propers.
L’objectiu final d’aquesta proposta d’innovació és donar a conèixer els beneficis que es poden extraure
de recursos descoberts en entorns de naturalesa; també l’aplicació de metodologies de treball que
ajuden a la resolució de problemes i l’autonomia i autoaprenentatge de l’alumnat. Després de la posada
en pràctica, es veu un treball de cooperació, intervenció, motivació i proximitat a les matemàtiques des
d’un punt de vista socialment no reconegut com a educatiu. [-]
Mathematics is, for the development of students' childhood, a point of reflection between theoretical and
practical relationship, and this is one of the reasons why it is importance is so relevant.
The following ... [+]
Mathematics is, for the development of students' childhood, a point of reflection between theoretical and
practical relationship, and this is one of the reasons why it is importance is so relevant.
The following study seeks to generate a reflection on the prevailing need that exists in the formal
education of schools in the field of mathematics, recognizing the students’ lack of motivation towards
this discipline. There has been investigated various mathematical theories and also there has been
discovered the importance of nature in all the hypotheses that, from the beginning, form the
mathematical culture. That is why, as this discipline is based on the nature that surrounds us, a
mathematical route has been put into practice in this environment, which promotes the students' ability
to experiment and the development of their logical-mathematical reasoning applicable to situations that
can be found in everyday life and in the closest nature environments.
The goal of this innovation proposal is to make known the benefits that can be extracted from resources
found in natural environments, as well as the application of work methodologies that help to solve
problems and last but not least, the autonomy and self-learning of the students. After implementation,
work of cooperation, intervention, motivation and proximity to mathematics is seen from a socially
unrecognized point of view as educational. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària (Pla de 2018). Codi: MP1840. Curs acadèmic: 2021/2022
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess