Una proposta inclusiva per a treballar la diversitat afectivo-sexual amb l'alumnat de Primària
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
Una proposta inclusiva per a treballar la diversitat afectivo-sexual amb l'alumnat de PrimàriaAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
García Baldán, María Luisa; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaFecha de publicación
2022-06-09Editor
Universitat Jaume IResumen
Aquest treball es tracta d’una proposta didàctica inclusiva cap a la diversitat afectivo-sexual per a
l’alumnat de Primària. És inclusiva perquè té en compte la gran varietat d’identitats de gènere i
orientacions ... [+]
Aquest treball es tracta d’una proposta didàctica inclusiva cap a la diversitat afectivo-sexual per a
l’alumnat de Primària. És inclusiva perquè té en compte la gran varietat d’identitats de gènere i
orientacions sexuals, que es poden trobar en els escolars i, per tant, fomenta la no discriminació a
ningú per la seua condició sexual. Abans de plantejar les sessions s’ha fet una àmplia revisió
bibliogràfica per tal d’extraure informació rellevant sobre el tema. La proposta consta de deu
sessions en les quals la metodologia és, principalment, participativa i s’utilitzen materials diversos
com àlbums il·lustrats, notícies, curtmetratges, imatges, vídeos, jocs i fitxes. Tots ells facilitaran
l’aprenentatge i la motivació de l’alumnat. En les dues últimes sessions es duran a terme accions
solidàries que faran que l’experiència siga més significativa. A més, la proposta està dissenyada
per a potenciar la capacitat reflexiva i el pensament crític dels xiquets i xiquetes, tan necessaris en
la nostra societat. Un aspecte fonamental del treball és la legislació vigent respecte al tema, que
es recull als annexos i serveix de justificació per a la implementació de la proposta. En definitiva,
aquest Treball de Fi de Grau pot resultar un recurs molt útil per als docents per a educar en valors,
com el respecte, la tolerància i l’empatia, que afavoreixen la correcta convivència en un món
plural. [-]
This work is an inclusive teaching proposal on affective-sexual diversity for primary school pupils. It
is inclusive because it takes into account the wide variety of gender identities and sexual
orientations that ... [+]
This work is an inclusive teaching proposal on affective-sexual diversity for primary school pupils. It
is inclusive because it takes into account the wide variety of gender identities and sexual
orientations that can be found in schoolchildren and, therefore, encourages non-discrimination
against anyone on the basis of their sexual condition. Before planning the sessions, an extensive
bibliographical review was carried out to extract relevant information on the subject. The proposal
consists of ten sessions in which the methodology is mainly participatory and uses a variety of
materials such as illustrated albums, news, short films, images, videos, games and worksheets. All
of them will facilitate the learning and motivation of the students. In the last two sessions, solidarity
actions will be carried out to make the experience more meaningful. In addition, the proposal is
designed to strengthen children's reflective capacity and critical thinking, which is so necessary in
our society. A fundamental aspect of the work is the current legislation on the subject, which is
included in the annexes and serves as justification for the implementation of the proposal. In short,
this Final Degree Project can be a very useful resource for teachers to educate in values such as
respect, tolerance and empathy, which favour proper coexistence in a pluralistic world. [-]
Palabras clave / Materias
Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria | Bachelor's Degree in Primary Education | proposta didàctica | escola inclusiva | diversitat | educació afectivo-sexual | alumnat de Primària | valors | didactic proposal | inclusive school | diversity | affective-sexual education | Primary school students | values
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària (Pla de 2018). Codi: MP1840. Curs acadèmic: 2021/2022
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess