L’ús de tècniques de gamificació per a millorar la motivació dels alumnes de FOL
![Thumbnail](/xmlui/bitstream/handle/10234/198891/TFM_2022_PersivaMolner_Beatriz.pdf.jpg?sequence=4&isAllowed=y)
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadades
Títol
L’ús de tècniques de gamificació per a millorar la motivació dels alumnes de FOLAutoria
Tutor/Supervisor; Universitat.Departament
Domínguez Escrig, Emilio; Universitat Jaume I. Departament d'Administració d'Empreses i MàrquetingData de publicació
2022-07-20Editor
Universitat Jaume IResum
A continuació es podrà observar com he anat desenvolupant un treball final de màster
de tipus millora educativa. Què finalitat té això? Aquest tipus de modalitat s’utilitza
quan en classe es detecta un problema, en ... [+]
A continuació es podrà observar com he anat desenvolupant un treball final de màster
de tipus millora educativa. Què finalitat té això? Aquest tipus de modalitat s’utilitza
quan en classe es detecta un problema, en aquest cas existia un problema de
motivació en les classes de FOL, així que, es canvia la metodologia utilitzada per a
veure si d’aquesta forma els alumnes tornen a tenir més interés per la matèria, i més
ganes per conéixer els conceptes de les unitats.
Primer vam passar un qüestionari per a veure en quina situació ens trobàvem. Una
vegada els resultats ens van afirmar que els alumnes tenien ganes de fer activitats
diferents vam preparar els materials de gamificació que usaríem en les unitats 5 i 6.
Després de fer tres activitats gamificades i els alumnes haver de respondre uns
qüestionaris, vam observar un canvi de comportament en els alumnes. Tenien més
ganes de fer les classes i eren molt més participatius en elles, a més a més, tots els
conceptes que els alumnes no havien assimilat, els van acabar entenent gràcies a les
activitats gamificades que vam realitzar.
En resum, gràcies a la millora educativa utilitzada els alumnes van comprendre i
interioritzar molt millor els conceptes ensenyats en l’aula. [-]
Then, you can see how I have been developing a final master's thesis on educational
improvement. What is the purpose of this? This type of modality is used when a
problem is detected in class, in this case there was ... [+]
Then, you can see how I have been developing a final master's thesis on educational
improvement. What is the purpose of this? This type of modality is used when a
problem is detected in class, in this case there was a problem of motivation in the FOL
classes, so the methodology used to see if in this way the students have again more
interest in the subject, and more desire to know the concepts of the units.
We first passed a questionnaire to see what situation we were in. Once the results told
us that the students wanted to do different activities we prepared the gamification
materials that we would use in units 5 and 6.
After doing three gamified activities and the students having to answer some
questionnaires, we observed a change in behavior in the students. They were more
eager to do the classes and were much more participative in them. In addition, all the
concepts that the students had not assimilated, they ended up understanding thanks
to the gamified activities we did.
In short, thanks to the educational improvement used, the students understood and
internalized much better the concepts taught in the classroom. [-]
Paraules clau / Matèries
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
Descripció
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP229. Curs: 2021/2022
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/masterThesisDrets d'accés
info:eu-repo/semantics/openAccess