Proposta de millora per a la unitat ditàctica sobre el teatre a Grècia i Roma en 1r d’ESO
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
Proposta de millora per a la unitat ditàctica sobre el teatre a Grècia i Roma en 1r d’ESOAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Monferrer Daudí, Joan Ramon; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la Literatura; Monferrer Daudí, Joan RamonFecha de publicación
2022-07-13Editor
Universitat Jaume IResumen
El present treball és una proposta de seqüència didàctica pensada en i per a les
assignatures de Valencià: Llengua i Literatura i Història, assignatures que són obligatòries
en tota l’etapa de l’Educació Secundària, ... [+]
El present treball és una proposta de seqüència didàctica pensada en i per a les
assignatures de Valencià: Llengua i Literatura i Història, assignatures que són obligatòries
en tota l’etapa de l’Educació Secundària, i aplicada en el curs de 1r d’ESO. Aquest treball
s’emmarca dins de la modalitat 1 del TFM, «Proposta de millora», i la seua composició
es distribueix en diferents parts.
Primerament trobem el marc teòric, on s’ha fet una recerca sobre el treball per àmbits i
s’explica el tipus d’aprenentatge que realitzarà l’alumnat i l’enfocament que se li donarà.
Tot seguit, es troba la unitat didàctica impartida en les classes de pràctiques durant els
mesos de febrer i maig. En aquesta unitat s’expliquen els diferents elements del
currículum: objectius generals i específics, continguts i criteris d’avaluació. A més a més,
s’han creat les activitats que portarà a terme l’alumnat i que serviran per fer una reflexió
sobre la metodologia impartida, cosa que ens porta al següent apartat: la proposta de
millora.
En la proposta de millora s’ha fet una anàlisi de quins aspectes han fallat a l’hora de portar
a terme la unitat didàctica a l’aula i, mitjançant proves i documents justificats, s’ha arribat
a una reflexió que ens ajuda a millorar i ampliar la seqüència amb activitats noves per tal
que l’alumnat arribe a assolir els objectius marcats. Finalment, s’ha fet una conclusió a
mode de reflexió sobre el treball per àmbits i també sobre la mateixa unitat didàctica a
partir del que s’ha observat.
L’objectiu d’aquest treball és mostrar a l’alumnat de 1r d’ESO que la transversalitat entre
temàtiques i assignatures és possible i que un aprenentatge significatiu a través del treball
col·laboratiu i cooperatiu és la millor manera de motivar-se i portar a terme les tasques.
A més a més, amb aquesta proposta també es pretén fomentar la convivència i el respecte
i activar l’interès creatiu de l’alumnat.
En definitiva, es pretén que l’alumnat puga aprendre, a través d’una temàtica concreta, a
ser més solidari i empàtic a través de l’aprenentatge cooperatiu i el treball col·laboratiu
per tal que puga conviure en societat i acoblar-se a nous entorns i noves persones. [-]
Palabras clave / Materias
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching | àmbits | aprenentatge cooperatiu | treball col·laboratiu | seqüència didàctica | teatre | societat clàssica
Descripción
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP439. Curs: 2021/2022
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess