Els codis QR com a ferramenta educativa per les Ciències Socials
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadata
Title
Els codis QR com a ferramenta educativa per les Ciències SocialsAuthor (s)
Tutor/Supervisor; University.Department
Gil Noé, José Vicente; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaDate
2022-06-08Publisher
Universitat Jaume IAbstract
El treball de fi de grau d’Educació Primària que s'exposa a continuació, posa en valor les
Ciències Socials ja que, té com a objectiu sensibilitzar a l'alumnat sobre la preservació, conservació
i divulgació del ... [+]
El treball de fi de grau d’Educació Primària que s'exposa a continuació, posa en valor les
Ciències Socials ja que, té com a objectiu sensibilitzar a l'alumnat sobre la preservació, conservació
i divulgació del patrimoni cultural d’un poble, en este cas, Faura. Aquest fi s’aconsegueix mitjançant
la utilització de les TIC per a la creació d’infografies, vídeos i cartells sobre els monuments més
importants de la localitat i, unint-los a uns codis QR, es fa entrega a l’Ajuntament. Amb l'ajuda de
l’Aprenentatge Basat en Projectes i l’Aprenentatge per Serveis, l'alumnat, en grups, s'especialitza
en un monument distintiu del poble. Es realitza una investigació, es busquen les característiques
més rellevants o dades més curioses i es plasma tota la informació a un suport multimèdia que es
converteix en un codi de barres. Aquest projecte ajuda a l'alumnat a relacionar-se amb les noves
tecnologies, donant a conèixer les parts més destacades del lloc mentre aprenen sobre la història
del ser propi poble creant un sentiment de pertinença. [-]
The end-of-degree project in Primary Education presented below highlights the value of
Social Sciences, as its aim is to raise awareness among pupils about the preservation, conservation
and dissemination of the ... [+]
The end-of-degree project in Primary Education presented below highlights the value of
Social Sciences, as its aim is to raise awareness among pupils about the preservation, conservation
and dissemination of the cultural heritage of a town, in this case, Faura. This goal is achieved through
the use of ICT to create infographics, videos and posters about the most important monuments in
the town and, together with QR codes, they are delivered to the Town Council. With the help of
Project-Based Learning and Service-Learning, the pupils, in groups, specialise in one of the town's
distinctive monuments. They carry out an investigation, look for the most relevant characteristics or
the most curious data and capture all the information on a multimedia support that becomes a bar
code. This project helps pupils to relate to new technologies, making them aware of the most
outstanding parts of the place while they learn about the history of their own town, creating a sense
of belonging. [-]
Subject
Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria | Bachelor's Degree in Primary Education | Ciències Socials | Educació Primària | TIC | codis QR | Aprenentatge Basat en Projectes | Aprenentatge per Serveis | patrimoni cultural | Social Sciences | Primary Education | ICT | QR codes | Project-based Learning | Service Learning | cultural heritage
Description
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1840. Curs acadèmic: 2021/2022
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccess