Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorSegarra Arnau, Tomas
dc.contributor.authorTraver-Martí, Joan Andrés
dc.contributor.authorMuñoz Huedo, Aitana
dc.date.accessioned2022-07-05T10:29:08Z
dc.date.available2022-07-05T10:29:08Z
dc.date.issued2017-10-14
dc.identifier.citationArnau, T. S., Martí, J. A. T., & Huedo, A. M. (2017). Del pupitre a l’escenari: Una experiència al voltant del teatre de l’oprimit com a recurs en la formació de mestres. Quaderns digitals: Revista de Nuevas Tecnologías y Sociedad, (85), 5.ca_CA
dc.identifier.issn1575-9393
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/198187
dc.description.abstractEl present article suposa un recorregut per una experiència performativa en la formació de Mestres durant el curs 2016 – 2017 a la Universitat Jaume I de Castelló. Partint dels postulats de l’aprenentatge cooperatiu i de la cohesió de grups, exposem com vam desenvolupar un conjunt de tallers per facilitar l’alumnat eines al voltant de la cooperació, la cohesió i la comunicació. En la introducció emmarquem aquests tallers dins del context de l’assignatura de Teoria de l’Educació i de les estretes imbricacions entre els conceptes de teoria i de teatre a partir de la tradició grega. En un segon apartat, ens dediquem a exposar com es va desenvolupar i en què va consistir el tercer i últim d’aquests tallers, que va estar dedicat al Teatre de l’Oprimit. El tercer apartat narra la posada en pràctica dels aprenentatges d’aquest darrer taller, a través d’una experiència que es va dur a terme amb un dels grups classe participants en el taller. Aquest grup va treballar durant l’assignatura d’Història de l’Educació per posar en escena una obra de Teatre de l’Oprimit. Finalment, en les conclusions exposem el nostre desig de seguir aprofundint en aquesta línia del treball tant des d’una vessant pràctica com mitjançant la reflexió i la teorització al voltant d’aquestes eines i de la formació de mestres.ca_CA
dc.description.abstractThis article supposes a tour through a performative experience in the training of teachers during the course 2016 – 2017 in the University Jaume I of Castelló. Starting from the postulates of cooperative learning and group cohesion, we present how we have developed a set of workshops to provide students with tools on cooperation, cohesion and communication. In the introduction we define these workshops within the context of the subject of Theory of Education and the narrow overlaps between the concepts of theory and theater from the Greek tradition. In a second section, we set out to explain what it consisted for and what was the development of the third and last of these workshops, which was dedicated to the Theater of the Oppressed. The third section tells the implementation of the learning of this last workshop, through an experience that was carried out with one of the class groups participating in the workshop. This group worked during the subject of History of Education to put in scene a piece based on the Theater of the Oppressed. Finally, in the conclusions we present our desire to continue to deepen this line of work both from a practical perspective, and thinking about and building theory around these tools and teacher training.ca_CA
dc.format.extent12 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherQuaderns Digitals.NETca_CA
dc.relation.isPartOfQuaderns Digitals No. 85 (Octubre 2017)ca_CA
dc.rights.urihttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/ca_CA
dc.subjectTeatre de l’Oprimitca_CA
dc.subjectteoria de l’educacióca_CA
dc.subjectcomunicacióca_CA
dc.subjectperformativitatca_CA
dc.subjectTheatre of the Oppressedca_CA
dc.subjecttheory of educationca_CA
dc.subjectcommunicationca_CA
dc.subjectperformativityca_CA
dc.titleDel pupitre a l'escenari: una experiència al voltant del Teatre de l'Oprimit com a recurs en la formació de mestresca_CA
dc.title.alternativeFrom the desk to the stage: an experience on the Theater of the Oppressed as a resource in teacher trainingca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA
dc.relation.publisherVersionhttp://www.quadernsdigitals.net/index.php?accionMenu=hemeroteca.VisualizaArticuloIU.visualiza&articulo_id=11468ca_CA
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

  • PDCSLL_Articles [310]
    Articles de publicacions periòdiques escrits per professors del departament

Mostrar el registro sencillo del ítem