The People’s Pope. Espectacularización y celebrificación del papa Francisco en Pope Francis: A Man of His Word, Wim Wenders (2018)
![Thumbnail](/xmlui/bitstream/handle/10234/197122/2021_Burgos_Martinez_People.pdf.jpg?sequence=4&isAllowed=y)
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/9
comunitat-uji-handle2:10234/8018
comunitat-uji-handle3:10234/146253
comunitat-uji-handle4:
INVESTIGACIONMetadades
Títol
The People’s Pope. Espectacularización y celebrificación del papa Francisco en Pope Francis: A Man of His Word, Wim Wenders (2018)Autoria
Data de publicació
2021-07Editor
Diputación de Salamanca; Comité Español de Historia del Arte; Universidad de SalamancaISBN
9788477976738Tipus de document
info:eu-repo/semantics/conferenceObjectVersió de l'editorial
https://arteceha.eu/wp-content/uploads/2021/11/CongresoCEHASalamanca2021B.pdfVersió
info:eu-repo/semantics/publishedVersionParaules clau / Matèries
Resum
La configuración de la identidad del papa Francisco se realiza a través de diferentes medios y bajo la idea de “The People’s Pope”. Al analizar el filme de Wim Wenders, Pope Francis: A Man of His Word (2018), se ... [+]
La configuración de la identidad del papa Francisco se realiza a través de diferentes medios y bajo la idea de “The People’s Pope”. Al analizar el filme de Wim Wenders, Pope Francis: A Man of His Word (2018), se observan las estrategias de configuración de imagen que aluden al mundo del espectáculo y a su celebrificación, siendo este audiovisual parte de la propaganda del poder papal en el mundo contemporáneo. [-]
The shaping of Pope Francis’ identity is done under the premise of “The People’s Pope” and through different medias. By means of analising the Wim Wenders’ film Pope Francis: A Man of His Word (2018) some strategies ... [+]
The shaping of Pope Francis’ identity is done under the premise of “The People’s Pope” and through different medias. By means of analising the Wim Wenders’ film Pope Francis: A Man of His Word (2018) some strategies of image shaping closely tied to show business and the celebrity world can be observed. All of this leading eventually to this piece of media being understood as a part of the papal’s power propaganda in the contemporary world. [-]
Descripció
Ponencia presentada en: XXIII Congreso Nacional de Historia del Arte. Universidad de Salamanca. 17 al 20 de maig, 2021.
Publicat a
Universitas. Las artes en el tiempo. XXIII Congreso nacional de historia del arte. Universidad de Salamanca. Universitas. Las artes ante el tiempo. 978-84-7797-673-8 (2021)Drets d'accés
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess