Together or separate? Contributions from neuroeducation to the debate on sex segregation in schools
![Thumbnail](/xmlui/bitstream/handle/10234/196535/78532_ReverterS_2021.pdf.jpg?sequence=5&isAllowed=y)
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/9
comunitat-uji-handle2:10234/8019
comunitat-uji-handle3:10234/8633
comunitat-uji-handle4:
INVESTIGACIONMetadades
Títol
Together or separate? Contributions from neuroeducation to the debate on sex segregation in schoolsAutoria
Data de publicació
2021-11-30Editor
Universidad Pontificia ComillasISSN
0031-4749Tipus de document
info:eu-repo/semantics/articleVersió
info:eu-repo/semantics/publishedVersionParaules clau / Matèries
Resum
This article analyses the debate on the desirability of separating children by sex in schools. The study reviews the neuroscientific arguments that can inform decisions on this issue. The author starts from the ... [+]
This article analyses the debate on the desirability of separating children by sex in schools. The study reviews the neuroscientific arguments that can inform decisions on this issue. The author starts from the understanding that the education debate should centre its decision not on neuroscientific findings, which are still inconclusive, but on a proposal that evaluates the aim of education. As a new field of study, neuroeducation has the opportunity to draw into the dialogue all the disciplines participating to that end. [-]
En el presente artículo se analizará el debate sobre la conveniencia de separar por sexos a niños y niñas en las aulas. Se partirá de una revisión de los argumentos neurocientíficos que puedan aconsejar una decisión ... [+]
En el presente artículo se analizará el debate sobre la conveniencia de separar por sexos a niños y niñas en las aulas. Se partirá de una revisión de los argumentos neurocientíficos que puedan aconsejar una decisión al respecto. Para ello se entenderá que el debate educativo ha de centrar su decisión, no en los hallazgos neurocientíficos, los cuáles hasta el momento no son concluyentes, sino en una apuesta que evalúe el mismo objetivo de la educación. La Neuroeducación, como nuevo campo de estudio, tiene la oportunidad de poner en diálogo todas las disciplinas convenidas a tal fin. [-]
Publicat a
Pensamiento, vol. 77 (2021), núm. 295Drets d'accés
info:eu-repo/semantics/openAccess
Apareix a les col.leccions
- IF_Articles [318]
- FIS_Articles [518]