Cerca
El aprendizaje-servicio para el desarrollo de la motivación en educación artística. Estudio de caso en el área artística de Educación secundaria
(Universitat Jaume I amb el suport del Servei de Comunicació i Publicacions, 2021)
This article presents the results of an investigation focused on the analysis of the influence that the realization of a service-learning experience has on the development of motivation towards arts education of secondary ...
Últimos avances científicos de los efectos neuropsicológicos de la educación musical
(Universitat Jaume I amb el suport del Servei de Comunicació i Publicacions, 2021)
Neuroscience and neuropsychology have been showing the benefits of music at a neuroanatomical and neurofunctional level, as well as on the academic performance of students. Most of this evidence has been obtained through ...
Arte y educación artística. Una reflexión sobre la creatividad y la interdisciplinariedad de los lenguajes artísticos
(Universitat Jaume I amb el suport del Servei de Comunicació i Publicacions, 2021)
This article deals with, through an important bibliographic review, make a current reflection on the concepts of art and artistic education, delving into the axioms of creativity as a didactic engine and the interdisciplinarity ...
Cuerpo, espacio y luz en el teatro físico. Una investigación educativa basada en la fotografía
(Universitat Jaume I amb el suport del Servei de Comunicació i Publicacions, 2021)
The Physical Theatre focuses its pedagogy on the Performing Arts-Based Learning Methodology establishing bridges between self-awareness of the body, awareness of outer space and people, through improvisation. In this study, ...
Artistas y artistas-docentes generando transformación y nuevas subjetividades
(Universitat Jaume I amb el suport del Servei de Comunicació i Publicacions, 2022)
El artículo entrega parte de los resultados del estudio "Nuevos vínculos y desafíos entre lo artístico y lo pedagógico. Abriendo campos hacia una re-conceptualización del arte y el rol del/la artista en la sociedad actual”, ...
(E) técnicas inclusivas de géneros y espacios susceptibles para la igualdad, diversidad e inclusividad.
(Universitat Jaume I amb el suport del Servei de Comunicació i Publicacions, 2021)
In this article, we present the origin and development of the Tècniqu(e)s Inclusiv(e)s de Gèner(e)s ac-tion, carried out in 2020 by the teachers of Fine Arts of Altea (UMH of Elche), in the university campus with the ...
Desarrollo de las habilidades personales orientadas a la mejora de la interpretación saxofonística en público: revisión de distintas fuentes
(Universitat Jaume I amb el suport del Servei de Comunicació i Publicacions, 2021)
Performing in public causes stressful situations, feelings of frustration and anxiety. Currently, research focused on the stage anxiety and fear of musicians is proliferating; although, research on specific methodologies ...
VI Seminario de Poéticas Contemporáneas: luz, arte y acción. Conversaciones con Jaar. Universidad de Los Lagos, diciembre 2020, Puerto Montt, Chile
(Universitat Jaume I amb el suport del Servei de Comunicació i Publicacions, 2021)
Organizado por la Universidad de Los Lagos y la Corporación Cultural de Puerto Montt, se llevó a cabo el pasado 3 de diciembre el VI Seminario de Poéticas “Luz, Arte y Acción. Conversaciones con Jaar”. En versión digital ...
La creatividad en el proceso formativo del profesorado. Acercamiento a las experiencias creadoras en el profesorado novel de música
(Universitat Jaume I amb el suport del Servei de Comunicació i Publicacions, 2021)
The development of creativity is one of the main premises of music education. However, music teachers, often trained within a traditional education, find it difficult to carry out creative proposals in the music classroom. ...
Inclusión del alumnado con discapacidad visual. ¿Cuáles son las necesidades de formación del profesorado de música?
(Universitat Jaume I amb el suport del Servei de Comunicació i Publicacions, 2021)
Music education for visually impaired pupils currently raises countless challenges concerning inclusion. This paper aims to know in-depth what already exists about teacher training in this specific area and to identify the ...