A CLIL appoach among kindergarten pupils: a teacher's view
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
A CLIL appoach among kindergarten pupils: a teacher's viewAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Marzà Ibàñez, Anna; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaFecha de publicación
2021-06-22Editor
Universitat Jaume IResumen
Nowadays, we live in a society where there is coexistence between two or more languages,
and this leads us to underline the importance of the concept named multilingualism, also known as
plurilingualism, which is a ... [+]
Nowadays, we live in a society where there is coexistence between two or more languages,
and this leads us to underline the importance of the concept named multilingualism, also known as
plurilingualism, which is a practice that has gradually been introduced in kindergarten classrooms
and has been remarkably positive for the overall and personal development of the students. Within
this educational practice, we find English as the main exponent, taking more importance as the time
goes by. English can be studied using different methodologies but, in this dissertation, we will focus
on one of them, the CLIL methodology (Content and Language Integrated Learning), created by
linguist and professor David Marsh (1994), which consists of learning curricular content in a foreign
language. In order to explore this topic in more depth, we will observe and analyse the behaviour
and the way in which this linguistic trend is applied by the English teacher at CEIP El Taronger
(invented school), in the 4 year B classroom and, through an interview and an observation record,
we will draw some results about the most important aspects of the teacher’s implementation in order
to, based on these outcomes, make an improvement proposal, followed by the conclusions. [-]
Actualment vivim en una societat on hi ha una coexistència entre dues o més llengües, i
això ens porta a subratllar la importància del concepte del multilingüisme, també conegut com a
plurilingüisme, que és una ... [+]
Actualment vivim en una societat on hi ha una coexistència entre dues o més llengües, i
això ens porta a subratllar la importància del concepte del multilingüisme, també conegut com a
plurilingüisme, que és una pràctica que a poc a poc ha anat introduint-se a les aules d'Educació
Infantil i ha resultat notablement positiva per al desenvolupament integral i personal de l'alumnat.
Dins d'aquesta pràctica educativa, trobem l'anglès com a principal exponent, prenent-hi molt de
protagonisme en l'actualitat. La llengua anglesa pot ser estudiada des de diferents metodologies,
però, en aquest TFG, ens centrarem en una d'elles, la metodologia AICLE (Aprenentatge Integrat
de Continguts i Llengües Estrangeres), promulgada pel lingüista i professor David Marsh (1994),
que consisteix a aprendre continguts curriculars en una llengua estrangera, en aquest cas l'anglès.
Per aprofundir més en aquest tema, s'observarà i analitzarà el comportament i la manera d'aplicar
aquest corrent lingüístic de la professora d'anglès d'Educació Infantil del CEIP El Taronger (escola
inventada) a l'aula de 4 anys B i, mitjançant una entrevista i un registre d'observació, extraurem uns
resultats sobre allò que considerem més important de la programació de la professora per a, basantnos en aquests, fer una proposta de millora, seguida de, finalment, les conclusions del treball. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2020/2021
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess