El canvi climàtic en el currículum i en els llibres de text de Ciències Socials d’Educació Primària de la Comunitat Valenciana
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
El canvi climàtic en el currículum i en els llibres de text de Ciències Socials d’Educació Primària de la Comunitat ValencianaAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Gil Noé, José Vicente; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaFecha de publicación
2021-06-21Editor
Universitat Jaume IResumen
Durant els últims anys el canvi climàtic ha guanyat protagonisme en el camp científic, en els
mitjans de comunicació, en les decisions polítiques tant a escala nacional com internacional i ha
arribat a ser una de ... [+]
Durant els últims anys el canvi climàtic ha guanyat protagonisme en el camp científic, en els
mitjans de comunicació, en les decisions polítiques tant a escala nacional com internacional i ha
arribat a ser una de les principals preocupacions per als ciutadans i ciutadanes del món. Per aquest
motiu molts països tracten de reduir les seues emissions de gasos d’efecte hivernacle, promoure
les accions sostenibles i conscienciar a la seua població sobre aquest tema. Aquestes mesures de
conscienciació del concepte de canvi climàtic també es veuen plasmades en els sistemes educatius.
És per això que els i les docents tenen una importància fonamental perquè aquests coneixements
siguen transmesos d’una forma correcta i precisa.
Per tant, aquest treball analitza el currículum d’Educació Primària a la Comunitat Valenciana,
alguns dels llibres de text de Ciències Socials com a material didàctic i els coneixements dels i les
futures mestres d’Educació Primària referits als conceptes que engloba el canvi climàtic. D’aquesta
manera s’observen les línies metodològiques emprades, la progressió dels continguts, la seua
actualització i el rigor científic a l’hora d’impartir el temari. La finalitat d’aquesta anàlisi és fer una
reflexió crítica i valorar l’eficàcia de l’ensenyament del canvi climàtic a les aules d’Educació Primària
i aquells conceptes relacionats com les seues causes i conseqüències, el desenvolupament
sostenible i les mesures de mitigació i adaptació [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2020/2021
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess