Implementació de l'ukelele a l'aula d'Educació Primària
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
Implementació de l'ukelele a l'aula d'Educació PrimàriaAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Porta Navarro, María Amparo; Universitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques EspecífiquesFecha de publicación
2021-06-15Editor
Universitat Jaume IResumen
Aquest TFG es basa en la implementació de l’ukelele a l’aula de música d’Educació Primària
com a instrument d’elecció per a la pràctica instrumental en substitució de la flauta dolça
habitualment utilitzada a la ... [+]
Aquest TFG es basa en la implementació de l’ukelele a l’aula de música d’Educació Primària
com a instrument d’elecció per a la pràctica instrumental en substitució de la flauta dolça
habitualment utilitzada a la majoria d’escoles. L’elecció d’aquesta temàtica ha estat generada
donada la situació que des de març de 2020 estem vivint; una situació marcada per mantenir la
distància, l’ús de mascareta en tot moment i evitar la generació d’aerosols. Tenint en compte que
l’ús de la flauta dolça implica no poder mantenir aquestes normes, em sembla prou interessant
l’estudi de l’ús i aplicació de l’ukelele com a instrument principal a les aules podent mantenir el
compliment de les mesures bàsiques de seguretat i higiene de les autoritats.
Des del punt de vista acadèmic, s’ha de plantejar una hipòtesi que es puga dur a terme
validant que l’aprenentatge musical siga el mateix amb l’ús de l’ukelele que fins ara ha sigut amb la
flauta dolça, assolint els coneixements dictats al currículum escolar. Per aconseguir-ho, es farà ús
de la modalitat de TFG professionalitzador ja que es pretén desenvolupar un producte poc utilitzat,
fins ara, per la comunitat educativa. Des de fa uns anys enrere, aquest instrument està sent més
protagonista a la societat, ho podem comprovar a les diferents xarxes socials, en les quals apareixen
artistes interpretant diferents cançons amb ell. A més, com és un instrument de corda i es requereix
la utilització de una o dos mans, ajuda a treballar amb la seua utilització, la coordinació i la
psicomotricitat fina.
Com a resultat d’aquesta investigació, s’espera concloure que l’aplicació i estudi de la
implementació de l’ukelele a les aules, vaja més enllà de l’actual situació i es seguisca emprant en
un futur, donant alternatives al tan arrelat ús de la flauta dolça. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2020/2021
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess