Avaluació diagnòstica i propostes de millora en l'àmbit motivacional de l'alumne de Primària en l'assignatura d'Anglés
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
Avaluació diagnòstica i propostes de millora en l'àmbit motivacional de l'alumne de Primària en l'assignatura d'AnglésAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Doménech Betoret, Fernando; Universitat Jaume I. Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i MetodologiaFecha de publicación
2021-06-22Editor
Universitat Jaume IResumen
L’objectiu principal d’aquest treball d’investigació és analitzar el perfil motivacional d’una
classe de 5é de primària en relació amb l’assignatura d’anglés. A més a més, a partir dels
resultats obtinguts, s’iden ... [+]
L’objectiu principal d’aquest treball d’investigació és analitzar el perfil motivacional d’una
classe de 5é de primària en relació amb l’assignatura d’anglés. A més a més, a partir dels
resultats obtinguts, s’identificaran les fortaleses i febleses motivacionals per establir algunes
propostes de millora.
Per tal de recollir les dades, s’ha emprat un qüestionari procedent del model MOQSE (Model
de Qualitat de Situació Educativa) de Doménech-Betoret (2017, 2018). Posteriorment, la
informació es troba sintetitzada en una taula de dades i en un diagrama de barres, que ajuda a
vore en claredat el perfil motivacional de l’alumnat.
Cal destacar l’obtenció de resultats positius, amb totes les escales per sobre de 75% de valor.
La variable que presenta el percentatge més baix és la d’expectativa de control (75,25%) i la
més alta és la de cost-benefici (91,98%). Tot i els bons resultats, s’han proposat algunes
activitats i pautes de millora per mantenir la motivació dins l’aula i, si és possible,
incrementar-la. [-]
The main goal of this research work is to analyze the motivational profile of a 5th primary
class in relation to the english subject. In addition, based on the results obtained, the
motivational strengths and ... [+]
The main goal of this research work is to analyze the motivational profile of a 5th primary
class in relation to the english subject. In addition, based on the results obtained, the
motivational strengths and weaknesses will be identified to establish some improvement
proposals.
In order to collect the data, a questionnaire from the MOQSE model (Education Quality
Model) of Doménech-Betoret (2017, 2018) has been used. Subsequently, the information is
synthesized in a data table and in a bar chart, which helps to clearly see the motivational
profile of the students.
It is important to note the positive results, with all scales above 75% of value. The
lowest-percented variable is the expectation of control scale (75.25%) and the highest is the
cost-benefit scale (91.98%). Despite the good results, some activities and guidelines for
improvement have been proposed to maintain motivation in the classroom and, if possible,
increase it. [-]
Palabras clave / Materias
Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria | Bachelor's Degree in Primary Education | motivació | perfil motivacional | anglés | fortaleses i febleses motivacionals | expectatives | propostes de millora | motivation | motivational profile | english | motivational strenghts and weaknesses | expectations | proposals for improvement
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2020/2021
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess