Les peculiaritats sociolingüístiques del català i el rol del professorat de llengua
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/9
comunitat-uji-handle2:10234/8016
comunitat-uji-handle3:10234/8623
comunitat-uji-handle4:
INVESTIGACIONMetadatos
Título
Les peculiaritats sociolingüístiques del català i el rol del professorat de llenguaAutoría
Fecha de publicación
2020-01-01Editor
Universitat d'Alacant. Departament de Filologia CatalanaISSN
2172-5500; 2386-4753Cita bibliográfica
Kotatkova, A. (2020). Les peculiaritats sociolingüístiques del català i el rol del professorat de llengua. Ítaca. Revista de Filologia, 0(11), 297-317. doi:https://doi.org/10.14198/ITACA2020.11.12Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/articleVersión de la editorial
https://itaca.ua.es/article/view/2020-n11-les-peculiaritats-sociolinguistiques-d ...Versión
info:eu-repo/semantics/publishedVersionPalabras clave / Materias
Resumen
El català és una de les llengües romàniques més homogènies, però experimenta dificultats importants en els processos de normativització i d’estandardització. Més que amb la variació objectiva de la llengua, relacionem ... [+]
El català és una de les llengües romàniques més homogènies, però experimenta dificultats importants en els processos de normativització i d’estandardització. Més que amb la variació objectiva de la llengua, relacionem aquests problemes amb factors polítics i sociolingüístics: la manca d’un estat nacional que doni suport a l’idioma, la fragmentació administrativa, els processos de substitució lingüística actius en els diversos territoris, la falta de mitjans de comunicació que abastin tota la comunitat lingüística. Aquests fenòmens impliquen una sèrie de reptes per a l’educació dels alumnes, tant des del punt de vista dels coneixements, de les habilitats, com de les actituds, i no es poden obviar a l’hora de dissenyar les estratègies i la praxi de l’ensenyament. Entre les aportacions que el professorat de català pot fer per millorar la situació sociolingüística, posem el focus en els següents: contrarestar l'atrició de l’idioma, exposar els alumnes als diversos accents (tot superant tant l’enfocament dialectològic com l’esperit d’antiquari), contribuir a l’estabilitat del sistema normatiu i de l’estàndard i esdevenir models de manteniment de la llengua. [-]
Publicado en
Ítaca. Revista de Filologia, núm. 11, 2020, 297-317Entidad financiadora
Ministeri d’Economia, Indústria i Competitivitat (Espanya) | Universitat d'Alacant
Código del proyecto o subvención
FFI2017-85227-R | VIGROB-125
Título del proyecto o subvención
La construcció discursiva del conflicte: territorialitat, imatge de la malaltia i identitats de gènere en la literatura i en la comunicació social | Traducció de clàssics valencians a llengües europees. Estudis literaris, lingüístics i traductològics comparats
Derechos de acceso
Copyright (c) 2020 Adéla Kotatkova
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
- FIL_Articles [324]
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: