Propuesta de un modelo integrado de gestión de comunicación corporativa y marketing en los clubes deportivos profesionales españoles
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INVESTIGACIONMetadatos
Título
Propuesta de un modelo integrado de gestión de comunicación corporativa y marketing en los clubes deportivos profesionales españolesAutoría
Fecha de publicación
2013-11-30Editor
Institut d'Estudis CatalansISSN
2014-0304Cita bibliográfica
Sanahuja-Peris, Guillermo. «Propuesta de un modelo integrado de gestión de comunicación corporativa y <i>marketing</i> en los clubes deportivos profesionales españoles». Comunicació: revista de recerca i d’anàlisi, [en línia], 2013, p. 77-98, https://www.raco.cat/index.php/Comunicacio/article/view/270583 [Consulta: 5-05-2021].Tipo de documento
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https://www.raco.cat/index.php/Comunicacio/article/view/82949Versión
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Resumen
This paper presents an excellence-oriented communication management and marketing model for sports clubs, which form a very special type of organisation. The methodology used is based on a combination of quantitative ... [+]
This paper presents an excellence-oriented communication management and marketing model for sports clubs, which form a very special type of organisation. The methodology used is based on a combination of quantitative and qualitative techniques applied to a universe of 56 sport clubs forming the Spanish Professional Football League and the Spanish Association of Basketball Clubs. Also included is a compilation of the most significant literature of the English-speaking countries on this subject. The study concludes with some basic guidelines, a graphic representation of the model and a set of functions. [-]
Publicado en
Comunicació: Revista de Recerca i d’Anàlisi, Vol. 30 (2) (novembre 2013), p. 77-98Derechos de acceso
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