Irony and autism: a preliminary study of the impact of visual stimulus
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INVESTIGACIONMetadatos
Título
Irony and autism: a preliminary study of the impact of visual stimulusAutoría
Fecha de publicación
2021-01-21Editor
Fundación Infancia y Aprendizaje; Taylor & FrancisISSN
0210-9395; 1579-3699Cita bibliográfica
Irene Garcia-Molina (2021) Irony and autism: a preliminary study of the impact of visual stimulus (Ironía y autismo: un estudio preliminar del impacto de los estímulos visuales), Studies in Psychology, 42:1, 104-129, DOI: 10.1080/02109395.2020.1857597Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/articleVersión de la editorial
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/02109395.2020.1857597Versión
info:eu-repo/semantics/acceptedVersionPalabras clave / Materias
Resumen
This study investigates whether autistic participants are able to respond in a
similar way to neurotypical (NT) participants in a novel visual irony task
presented in an app format, and whether their verbal abilities ... [+]
This study investigates whether autistic participants are able to respond in a
similar way to neurotypical (NT) participants in a novel visual irony task
presented in an app format, and whether their verbal abilities can affect its
comprehension. Twenty British children between 8 and 16 years old – 9 of them
with a diagnosis of Autism Spectrum Disorders, ASD; and 11 NT – completed the
tasks. A second group also emerged due to their verbal IQ. Autistic children were
able to understand the fundamental basis of irony presented in a visual format.
This design, based on visual forced-choice response that shows all the information
at once, would be a suitable format to focus the attention of autistic individuals on
important details and therefore decrease the working memory load. [-]
El presente trabajo investiga si los participantes con autismo responden de forma
similar a los participantes con desarrollo neurotípico (NT) en una tarea de ironías
visuales presentada en formato app; y si sus ... [+]
El presente trabajo investiga si los participantes con autismo responden de forma
similar a los participantes con desarrollo neurotípico (NT) en una tarea de ironías
visuales presentada en formato app; y si sus habilidades verbales pueden afectar a
su comprensión. Veinte niños británicos de entre 8 y 16 años - 9 diagnosticados
de Trastorno del Espectro Autista, TEA; y 11 NT - completaron las diferentes
tareas administradas. Además, una segunda agrupación resultó debido a la
clasificación según su CI verbal. La tarea consistía en tres escenarios irónicos
completamente visuales con respuestas visuales de elección. Las personas con
autismo fueron capaces de entender la base fundamental de una ironía presentada
en un formato visual. Esto, podría ser debido a la reducción del peso verbal en la
tarea. Este diseño de preguntas pautadas de respuesta visual y mostradas a la vez
que la historia visual, sería un formato apto para centrar la atención de las
personas con autismo en los detalles importantes y disminuir la carga de memoria
de trabajo. [-]
Publicado en
Studies in Psychology = Estudios de Psicología, vol. 42, n.1 (2021)Derechos de acceso
© 2021 Fundacion Infancia y Aprendizaje
This is an Accepted Manuscript of an article published by Taylor & Francis in Studies in Psychology = Estudios de Psicología on 21/01/2021, available online: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/02109395.2020.1857597
http://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
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