Aplicar l'Aprenentatge – Servei en Educació Infantil a través dels contes motors: el mite de “Tombatossals”
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMAquest recurs és restringit
Metadades
Títol
Aplicar l'Aprenentatge – Servei en Educació Infantil a través dels contes motors: el mite de “Tombatossals”Autoria
Tutor/Supervisor; Universitat.Departament
Gil Gómez, Jesús; Universitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques EspecífiquesData de publicació
2020-06-11Editor
Universitat Jaume IResum
Les metodologies educatives han anat canviant i evolucionant al llarg del temps, tractant de deixar
enrere les tradicionals. Les relacions unidireccionals entre professor/a – alumne/a han anat
desapareixent, el ... [+]
Les metodologies educatives han anat canviant i evolucionant al llarg del temps, tractant de deixar
enrere les tradicionals. Les relacions unidireccionals entre professor/a – alumne/a han anat
desapareixent, el xiquet/a comença a ser la figura més important del procés d’ensenyança –
aprenentatge i tracten de seguir els interessos dels menuts i les menudes per a proporcionar-los
aprenentatges significatius mentre es treballen i es desenvolupen tots els aspectes que componen
la persona (motor, cognitiu, social i emocional).
Gràcies a aquestes noves metodologies es pot treballar en educació infantil, entre altres coses, un
dels aspectes més importants a desenvolupar en l’alumnat des de les primeres edats: el motriu,
juntament amb l’expressió corporal. Treballar el fer de moure’s i conèixer les capacitats del
moviment del cos amb els xiquets i xiquetes és essencial ja que és una de les coses que els
permet poder experimentar, descobrir, comunicar-se amb la resta, crear-los curiositats i
augmentar els seus interessos per seguir coneixent el món que els envolta.
L’Aprenentatge – Servei és una metodologia educativa innovadora amb la qual, una de les coses
que podem treballar amb l’alumnat és el seu aspecte motor. El que podrem veure al llarg d’aquest
document és tot allò que la defineix, quins són els seus orígens, els seus objectius,
característiques... i a més descobrirem una de les ferramentes que ens permetrà treballar amb els
xiquets/es l’aspecte motriu i el seu cos mitjançant aquesta metodologia: els contes motors. [-]
Paraules clau / Matèries
Descripció
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2019/2020
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDrets d'accés
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess