Educació literària i gènere. Ferramentes per establir la igualtat de gènere dins del col·lectiu d’ètnia gitana
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadades
Títol
Educació literària i gènere. Ferramentes per establir la igualtat de gènere dins del col·lectiu d’ètnia gitanaAutoria
Tutor/Supervisor; Universitat.Departament
Martínez León, PatriciaData de publicació
2020-06-12Editor
Universitat Jaume IResum
L’educació literària pot resultar una eina molt important en la construcció del coneixement de cada
xiquet o xiqueta en ple procés d’adquisició de coneixements. Moltes vegades, ens formem sense
saber que la literatura ... [+]
L’educació literària pot resultar una eina molt important en la construcció del coneixement de cada
xiquet o xiqueta en ple procés d’adquisició de coneixements. Moltes vegades, ens formem sense
saber que la literatura pot afavorir el procés d’ensenyança-aprenentatge i la formació i construcció
de la identitat de cadascú. Mitjançant les pàgines d’un llibre es poden tractar tant temes diversos
com problemes socials els quals s’han de conéixer per a poder optar a una transformació i millora
social. Aquesta investigació es basa dins d’un context en risc d’exclusió social pel que el següent
estudi i anàlisi es dirigeix cap a la construcció d’una visió igualitària respecte al gènere. L’objectiu
que es pretén aconseguir no és dirigir-ho cap a un adoctrinament sinó proporcionar al col·lectiu un
ventall d’opcions per triar i decidir en un futur. Es defensa utilitzar aquest tipus d’educació com a
una ferramenta per poder formar mitjançant la literatura i utilitzant materials corresponents per a
treballar tant els continguts corresponents com la igualtat. Per a dur-ho a terme, s’ha fet ús de l’opció
professionalitzadora amb una proposta didàctica i realitzada el més innovador possible. El treball es
basa en activitats de cooperació, no discriminació, acceptament social i eliminació d’estereotips.
També preval l’establiment d’activitats on l’autonomia i la confiança en ells i elles evolucionaria de
forma considerable. Entre els objectius generals, es potencia l’alfabetització i la motivació per la
lectura, ja que el principal recurs és un conte amb il·lustracions. Més específicament, el que es
pretén és potenciar la utilitat de tot el que engloba la literatura, tractar aquest tema social i
problemàtic per poder eliminar barreres socials. Un dels aspectes més essencials és obtenir un
aprenentatge significatiu i enriquidor, per tant, tot el procés queda registrat com un refugi on puguen
acudir en cas de voler evadir-se una mica de la realitat. [-]
Paraules clau / Matèries
Descripció
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2019/2020
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDrets d'accés
info:eu-repo/semantics/openAccess
Apareix a les col.leccions
Els següents fitxers sobre la llicència estan associats a aquest element: