1a Fira de Voluntariat
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMThis resource is restricted
Metadata
Title
1a Fira de VoluntariatAuthor (s)
Tutor/Supervisor; University.Department
Marqués-Andrés, Mercedes; Universitat Jaume I. Departament d'Enginyeria i Ciència dels ComputadorsDate
2020-11-23Publisher
Universitat Jaume IAbstract
El següent document és el treball final de màster en Professora d’Educació Secundària Obligatòria
i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d’Idiomes, més concretament en l’especialitat d’Informàtica. Es ... [+]
El següent document és el treball final de màster en Professora d’Educació Secundària Obligatòria
i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d’Idiomes, més concretament en l’especialitat d’Informàtica. Es tracta de la realització d’una programació didàctica, partint del Disseny universal per a
l’Aprenentatge, en què treballarem l’aprenentatge-servei.
La programació s’ha especificat per a l’alumnat de 1r d’ESO de l’IES Gilabert de Centelles de Nules
per al curs 2019-2020, centre en el qual he realitzat les pràctiques del màster. La selecció d’aquesta modalitat ha sigut per tenir una continuïtat amb la titulació d’Enginyeria en Informàtica que vaig cursar entre
2005 i 2011. El motiu pel qual he triat el curs de 1r d’ESO és degut a la importància que suposa per al
nou alumnat el canvi de Primària a Secundària, i la necessitat de fer un treball competencial on s’integren
a Secundària de forma més amena i progressiva, creant vincles afectiu-socials en els companys de classe.
Durant l’estada en pràctiques, tot i que el currículum del centre parlava de la programació competencial,
no he observat aquesta planificació a l’aula, sent la forma tradicional l’única en què es treballa a l’aula
d’Informàtica. Com a conseqüència, he pogut apreciar la falta de motivació i de confiança de l’alumnat
i la total desconnexió amb el món que l’envolta. És per aquest motiu que, amb l’excusa de la problemàtica observada per la desaparició d’associacions per falta de voluntariat i la necessitat de canviar aquesta
tendència, propose a l’alumnat treballar alguns Objectius de Desenvolupament Sostenible, que coneguen
i es connecten amb el seu entorn, i que les seues decisions o opinions poden marcar la diferència, ja que
ja són ciutadans actius.
Finalment, afegir que per a la realització d’aquest treball, m’he basat en l’esquema de les programacions didàctiques que proposa la Conselleria d’Educació als centres, partint d’una contextualització
de l’entorn per al qual programarem les unitats, explicant els elements curriculars (criteris, objectius i
competències clau) que treballarem en les unitats en què ens hem centrat i la metodologia aplicada, així
com les unitats didàctiques en què ens centrem. A més a més, detallarem les mesures de resposta educativa per a la inclusió dins de l’aula, atenent així a la diversitat real d’aquesta i explicarem com s’avaluarà
tant l’alumnat com la pràctica docent per a poder corregir problemes o errors en la programació i poder
adaptar-la a noves necessitats dins de l’aula. [-]
Subject
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching
Description
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP129. Curs: 2019/2020
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesisRights
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess