Intervenció pràctica per a la millora de la cohesió grupal en alumnat amb conductes disruptives dins l'aula de Primària
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
Intervenció pràctica per a la millora de la cohesió grupal en alumnat amb conductes disruptives dins l'aula de PrimàriaAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Sanahuja Miralles, Jorge; Universitat Jaume I. Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i MetodologiaFecha de publicación
2020-06-12Editor
Universitat Jaume IResumen
En aquest treball el tema principal és la cohesió grupal, punt clau per a crear un
correcte clima dins les aules, però cal treballar-la primer amb el grup de classe i,
seguidament, amb tota la comunitat educativa ... [+]
En aquest treball el tema principal és la cohesió grupal, punt clau per a crear un
correcte clima dins les aules, però cal treballar-la primer amb el grup de classe i,
seguidament, amb tota la comunitat educativa que rodeja al nostre alumnat. La
convivència entre persones, a més, reforça les relacions entre elles i, les experiències
de cadascú són importants per a la creació de vincles d’amistat entre, en aquest cas,
en l’alumnat d’una mateixa classe.
Aquest treball presenta una intervenció pràctica per a dur a terme en una aula amb la
finalitat de millorar i crear relacions més respectuoses entre companys, d’aquesta
manera es fomentarà dins la classe un clima d’acceptació i integració de tot l’alumnat.
Es passarà prèviament, un qüestionari sociomètric anomenat “Sociomet” per conéixer
les relacions prèvies a l’intervenció de la classe. Seguidament, mitjançant activitats
pràctiques, lúdiques i de reflexió aconseguirem que l’alumnat amb conductes
disruptives canvie a poc a poc la seua forma d’actuar i que els nens i nenes que siguen
rebutjats dins la classe puguen ser integrats per a evitar l’exclusió. La motivació
d’aquest alumnat és primordial perquè va lligada als seus interessos i per això es
treballarà de manera significativa totes les activitats. L’observació d’alumnat amb
conductes més fortes i problemàtiques serà important per veure si l’intervenció resulta
efectiva. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2019/2020
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
Licencia CC-BY-NC-ND
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: