Itinerari didàctic per Castelló de la Plana: de la pau i el progrés a la por i la supervivència. Una experiència vivencial per a Educació Primària
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Itinerari didàctic per Castelló de la Plana: de la pau i el progrés a la por i la supervivència. Una experiència vivencial per a Educació PrimàriaAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Selma, Sergi; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaFecha de publicación
2020-06-12Editor
Universitat Jaume IResumen
L’estudi de fets i processos històrics a partir de la història local afegeix avantatges pedagògics
a l’aprenentatge com l’apropament emocional als fets, l’augment de la motivació i la curiositat i
l’ajuda a una ... [+]
L’estudi de fets i processos històrics a partir de la història local afegeix avantatges pedagògics
a l’aprenentatge com l’apropament emocional als fets, l’augment de la motivació i la curiositat i
l’ajuda a una comprensió més significativa. Si a més aquest es produeix a partir del patrimoni com
a recurs i mitjançant metodologies actives que permeten el contacte i la connexió de l’alumnat
amb el seu entorn, s’aconsegueix una valoració i reconeixement de les manifestacions
patrimonials que garantisquen la seua protecció i la significació d’un aprenentatge per
descobriment en el qual l’alumnat és protagonista i responsable de construir el seu coneixement a
partir de la seua implicació.
El present Treball Final de Grau presenta una proposta didàctica emmarcada en la didàctica de
les ciències socials que està basada en els principis pedagògics de l’educació significativa, per
descobriment i a partir del contacte amb els elements patrimonials de l’entorn. Amb aquest
plantejament es busca contribuir a l’enfortiment de les capacitats i habilitats per aprendre a
aprendre, a la generació d’una apreciació i valoració cultural i al desenvolupament d’una
competència social i cívica de l’alumnat basada en l’assoliment de la consciència democràtica
mitjançant el coneixement i la reflexió d’un dels conflictes més ressenyats de la història espanyola
recent: la Guerra Civil de 1936. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2019/2020
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess