Guia didáctica per a treballar les qüestions de gènere amb l'alumnat d'Educació Primària
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadata
Title
Guia didáctica per a treballar les qüestions de gènere amb l'alumnat d'Educació PrimàriaAuthor (s)
Tutor/Supervisor; University.Department
Martínez León, PatriciaDate
2020-06-17Publisher
Universitat Jaume IAbstract
Cada dia més, en l’actualitat escolar, són necessaris el tractament de la identitat sexual, la igualtat
i l’expressió de gènere a l’aula a través de diversos recursos adequats a l’etapa escolar. Vivim en
una societat ... [+]
Cada dia més, en l’actualitat escolar, són necessaris el tractament de la identitat sexual, la igualtat
i l’expressió de gènere a l’aula a través de diversos recursos adequats a l’etapa escolar. Vivim en
una societat on s’esdevenen actes que, des de les escoles, hem de pretendre eradicar amb
l’educació i el foment de valors positius cap als alumnes. D’aquesta forma, en el currículum actual
han anat sortint noves lleis que donen suport a aquest tipus d’ensenyaments, per tal de construir,
entre tots i totes, una societat lliure de violència, burla i qualsevol tipus de discriminació per raons
de gènere o d’identitats. Aleshores, en aquest Treball de Fi de Grau (TFG), pretenem crear una
Guia Didàctica per a treballar amb l’alumnat d’educació primària el respecte i les relacions
igualitàries, no violentes i saludables a partir d’un llibre coeducatiu que tracte aquests temes. Amb
açò, crearem un debat entre l’alumnat, ja que la lectura d’aquest els endinsa en una problemàtica
present en la societat actual, des d’un punt de vista que ells/es puguen entendre, ja que aquesta
s’adapta i és recomanable per a qualsevol edat. A més a més, els contes ens fan gaudir, somiar i
divertir-nos en qualsevol moment del dia i, més encara, quan som menuts. Tanmateix, la lectura en
els escolars contribueix al seu creixement integral, la seua educació i socialització i, per això, hem
d’aprofitar aquest poder que té per desenvolupar valors positius que facen d’ells/es uns adults que
contribuisquen a crear una societat futura millor.
En aquest sentit, amb el present TFG, es crearà una guia didàctica, com ja hem dit abans, amb
material professional i per a l’alumnat que no portarem a pràctica, sinó que estarà a la disposició de
qualsevol centre escolar per a treballar la temàtica proposada amb els seus alumnes. [-]
Subject
Description
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2019/2020
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
Licencia CC-BY-NC-SA
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
The following license files are associated with this item: