Mostrar el registro sencillo del ítem
Què se'ns diu des d'Europa als docents de català quant al plurilingüisme i la diversitat lingüística? Implicacions de la política educativa lingüística europea per al País Valencià
dc.contributor.author | Lutze, Elija Joschka | |
dc.contributor.other | Monferrer Palmer, Aina | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament de Filologia i Cultures Europees | |
dc.date.accessioned | 2020-11-26T18:57:32Z | |
dc.date.available | 2020-11-26T18:57:32Z | |
dc.date.issued | 2020-10-23 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/190531 | |
dc.description | Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP439. Curs: 2019/2020 | ca_CA |
dc.description.abstract | Europa ocupa un lloc fonamental en l’ensenyament de llengües i la política educativa (lingüística), però Europa són moltes institucions i un gran nombre de grups i projectes de recerca i publicacions, la qual cosa pot resultar confusa i semblar incoherent. Aquest treball pretén explorar les implicacions de la política educativa lingüística europea, pel que fa a la promoció de la diversitat lingüística i el plurilingüisme, per a l’ensenyament del català als instituts i a les escoles oficials d’idiomes valencians. Específicament analitzem set documents del Consell d’Europa, entre altres el Marc europeu comú de referència per a les llengües i la Carta Europea de les Llengües Regionals o Minoritàries, i contrastem els resultats d’aquesta anàlisi amb el marc legal general de l’ensenyament valencià: la LOE i la LOMQE, la LUEV i la Llei 4/2018 de Plurilingüisme, per provar la hipòtesi que encara hi ha desconeixença o contradiccions i incoherències en l’aplicació d’aquests documents. Els resultats confirmen aquesta hipòtesi i mostren, a més, que hi ha incoherències o manca d’interreferencialitat en els mateixos documents europeus. Malgrat això, resulta evident que Europa convergeix en la necessitat d’un enfocament plural de les llengües com a element per a un ensenyament de qualitat, que ha de dur a un desenvolupament de les competències plurilingüe i intercultural respectuós amb les llengües regionals o minoritàries i les llengües familiars de la ciutadania europea. El sistema educatiu i els docents de llengua faríem bé de tenir-ho en compte. | ca_CA |
dc.description.abstract | Europe occupies a pivotal place in educational (language) policy and the teaching of languages, but Europe is many institutions and a large number of research groups and projects and publications, which may be confusing and seem inconsistent. This dissertation aims to explore the implications of European language education policy, as regards the promotion of linguistic diversity and multilingualism, for the teaching of Catalan in Valencian institutes and official language schools. Specifically, we analyse seven documents of the Council of Europe, among others the Common European Framework of Reference for Languages and the European Charter for Regional or Minority Languages, and we contrast the results of this analysis with the general legal framework of the Valencian education system: the Spanish laws LOE and LOMCE, and the Valencian LUEV and Law of Plurilingualism (4/2018), to test the hypothesis that there is still a lack of knowledge of or contradictions and inconsistencies in the application of these documents. The results confirm this hypothesis and show, moreover, that there are inconsistencies or a lack of inter-referentiality in between those same European documents. In spite of this, it is clear that Europe converges on the need for a pluralistic approach to languages as elements of quality teaching, which must lead to the development of multilingual and intercultural competences that is respectful of regional or minority languages and the family languages of Europe’s citizens. The education system and us language teachers would do well to take this into account. | ca_CA |
dc.format.extent | 56 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights | Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ | * |
dc.subject | Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | ca_CA |
dc.subject | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | ca_CA |
dc.subject | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching | ca_CA |
dc.subject | educació plurilingüe | ca_CA |
dc.subject | llengües regionals | ca_CA |
dc.subject | Carta Europea de les Llengües Regionals o Minoritàries | ca_CA |
dc.subject | Marc europeu comú de referència per a les llengües | ca_CA |
dc.subject | política lingüística europea | ca_CA |
dc.subject | diversitat lingüística | ca_CA |
dc.subject | plurilingual education | ca_CA |
dc.subject | regional languages | ca_CA |
dc.subject | European Charter for Regional or Minority Languages | ca_CA |
dc.subject | Common European Framework of Reference for Languages | ca_CA |
dc.subject | European language policy | ca_CA |
dc.subject | language diversity | ca_CA |
dc.title | Què se'ns diu des d'Europa als docents de català quant al plurilingüisme i la diversitat lingüística? Implicacions de la política educativa lingüística europea per al País Valencià | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Postgrado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
TFM: Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [1230]
SAP118, SAP119, SAP128, SAP129, SAP138, SAP139, SAP218, SAP219, SAP228,SAP229, SAP238, SAP239, SAP319, SAP419, SAP429, SAP509, SAP909, SAP709, SAP809