Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorLutze, Elija Joschka
dc.contributor.otherMonferrer Palmer, Aina
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament de Filologia i Cultures Europees
dc.date.accessioned2020-11-26T18:57:32Z
dc.date.available2020-11-26T18:57:32Z
dc.date.issued2020-10-23
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/190531
dc.descriptionTreball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP439. Curs: 2019/2020ca_CA
dc.description.abstractEuropa ocupa un lloc fonamental en l’ensenyament de llengües i la política educativa (lingüística), però Europa són moltes institucions i un gran nombre de grups i projectes de recerca i publicacions, la qual cosa pot resultar confusa i semblar incoherent. Aquest treball pretén explorar les implicacions de la política educativa lingüística europea, pel que fa a la promoció de la diversitat lingüística i el plurilingüisme, per a l’ensenyament del català als instituts i a les escoles oficials d’idiomes valencians. Específicament analitzem set documents del Consell d’Europa, entre altres el Marc europeu comú de referència per a les llengües i la Carta Europea de les Llengües Regionals o Minoritàries, i contrastem els resultats d’aquesta anàlisi amb el marc legal general de l’ensenyament valencià: la LOE i la LOMQE, la LUEV i la Llei 4/2018 de Plurilingüisme, per provar la hipòtesi que encara hi ha desconeixença o contradiccions i incoherències en l’aplicació d’aquests documents. Els resultats confirmen aquesta hipòtesi i mostren, a més, que hi ha incoherències o manca d’interreferencialitat en els mateixos documents europeus. Malgrat això, resulta evident que Europa convergeix en la necessitat d’un enfocament plural de les llengües com a element per a un ensenyament de qualitat, que ha de dur a un desenvolupament de les competències plurilingüe i intercultural respectuós amb les llengües regionals o minoritàries i les llengües familiars de la ciutadania europea. El sistema educatiu i els docents de llengua faríem bé de tenir-ho en compte.ca_CA
dc.description.abstractEurope occupies a pivotal place in educational (language) policy and the teaching of languages, but Europe is many institutions and a large number of research groups and projects and publications, which may be confusing and seem inconsistent. This dissertation aims to explore the implications of European language education policy, as regards the promotion of linguistic diversity and multilingualism, for the teaching of Catalan in Valencian institutes and official language schools. Specifically, we analyse seven documents of the Council of Europe, among others the Common European Framework of Reference for Languages and the European Charter for Regional or Minority Languages, and we contrast the results of this analysis with the general legal framework of the Valencian education system: the Spanish laws LOE and LOMCE, and the Valencian LUEV and Law of Plurilingualism (4/2018), to test the hypothesis that there is still a lack of knowledge of or contradictions and inconsistencies in the application of these documents. The results confirm this hypothesis and show, moreover, that there are inconsistencies or a lack of inter-referentiality in between those same European documents. In spite of this, it is clear that Europe converges on the need for a pluralistic approach to languages as elements of quality teaching, which must lead to the development of multilingual and intercultural competences that is respectful of regional or minority languages and the family languages of Europe’s citizens. The education system and us language teachers would do well to take this into account.ca_CA
dc.format.extent56 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rightsAtribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.subjectMàster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomesca_CA
dc.subjectMáster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomasca_CA
dc.subjectMaster's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teachingca_CA
dc.subjecteducació plurilingüeca_CA
dc.subjectllengües regionalsca_CA
dc.subjectCarta Europea de les Llengües Regionals o Minoritàriesca_CA
dc.subjectMarc europeu comú de referència per a les llengüesca_CA
dc.subjectpolítica lingüística europeaca_CA
dc.subjectdiversitat lingüísticaca_CA
dc.subjectplurilingual educationca_CA
dc.subjectregional languagesca_CA
dc.subjectEuropean Charter for Regional or Minority Languagesca_CA
dc.subjectCommon European Framework of Reference for Languagesca_CA
dc.subjectEuropean language policyca_CA
dc.subjectlanguage diversityca_CA
dc.titleQuè se'ns diu des d'Europa als docents de català quant al plurilingüisme i la diversitat lingüística? Implicacions de la política educativa lingüística europea per al País Valenciàca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Postgradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional