Què hi ha en un like? Continguts polítics en Facebook i Instagram en les eleccions autonòmiques valencianes de 2019
Ver/ Abrir
Impacto
Scholar |
Otros documentos de la autoría: Marcos-García, Silvia; Viounnikof-Benet, Nadia; Casero-Ripolles, Andreu
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/9
comunitat-uji-handle2:10234/8013
comunitat-uji-handle3:10234/8014
comunitat-uji-handle4:
INVESTIGACIONMetadatos
Título
Què hi ha en un like? Continguts polítics en Facebook i Instagram en les eleccions autonòmiques valencianes de 2019Fecha de publicación
2020Editor
Institució Alfons el Magnànim-Centre Valencià d’Estudis i d’Investigació. Diputació de ValènciaCita bibliográfica
MARCOS GARCÍA, Silvia; VIOUNNIKOFF-BENET, Nadia; CASERO RIPOLLÉS, Andreu. Què hi ha en un like? Continguts polítics en Facebook i Instagram en les eleccions autonòmiques valencianes de 2019. Debats. Revista de cultura, poder i societat, 2020, vol. 134, no 1, p. 91-116.Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/articleVersión de la editorial
http://revistadebats.net/article/view/2218Versión
info:eu-repo/semantics/publishedVersionPalabras clave / Materias
Resumen
What is in a ‘Like’? Political content on Facebook and Instagram in the 2019 Valencian regional election
Over the last few years, social networks such as Facebook and Instagram have become the preferred places for ... [+]
What is in a ‘Like’? Political content on Facebook and Instagram in the 2019 Valencian regional election
Over the last few years, social networks such as Facebook and Instagram have become the preferred places for political
communication. On the one hand, political actors have incorporated them into their strategy as a channel through which
they can share their messages. On the other hand, users have a space where they can take part and show their interest
in political issues. This paper examines posts on Facebook and Instagram by the main Valencian political parties and
their respective leaders in the election campaign. We analysed the nature of the content and users’ ‘likes’ to reveal the
functions and themes of the most popular posts and the use made of visual resources and interaction tools. The results
show that the position of political actors influences the content with the most ‘likes’. While supporters of opposition
parties are most pleased by critical messages, followers of pro-government parties prefer messages that focus on
management success. At the same time, issues focusing on social policies and election campaign issues are those that
generate the most ‘likes’ among the public. Likewise, both visual aids (such as photographs and videos), and hashtags
and links help boost users’ approval. [-]
En els últims anys, xarxes socials com Facebook i Instagram s’han situat com els espais preferents de la comunicació
política. D’una banda, els actors polítics han incorporat aquestes xarxes a la seua estratègia com ... [+]
En els últims anys, xarxes socials com Facebook i Instagram s’han situat com els espais preferents de la comunicació
política. D’una banda, els actors polítics han incorporat aquestes xarxes a la seua estratègia com un canal a través del
qual compartir els seus missatges. D’altra banda, els usuaris hi troben un espai on participar i mostrar el seu interés
per diferents qüestions polítiques. L’objectiu d’aquesta investigació és analitzar les publicacions difoses en Facebook
i Instagram per part dels principals partits polítics valencians i els líders respectius en campanya electoral per tal de
saber quines característiques tenen els continguts que més atenció han generat en els usuaris d’aquestes xarxes socials.
Amb aquest objectiu, s’hi examinaran la funció i la temàtica dels posts, la presència de recursos visuals i l’ús d’eines
d’interacció en les publicacions amb més likes. Els resultats demostren que la posició que ocupen els actors polítics
influeix en l’èxit dels continguts entre el públic d’aquestes xarxes socials. Mentre que els seguidors dels partits en
l’oposició prefereixen missatges crítics amb els adversaris polítics, els seguidors dels partits en el Govern són partidaris
dels missatges focalitzats en els èxits aconseguits en la gestió. Paral·lelament, els temes centrats en polítiques socials
i qüestions de campanya electoral són els que generen més likes entre el públic. Així mateix, la presència de recursos
visuals, com fotografies o vídeos, d’una banda, i d’etiquetes i enllaços, de l’altra, afavoreix una reacció positiva dels usuaris. [-]
Publicado en
Debats: Revista de cultura, poder i societat, 2020, v. 134, n. 1Derechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
- COM_Articles [813]
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: