Aprenem diferents tipus d'avaluació en matemàtiques
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadata
Title
Aprenem diferents tipus d'avaluació en matemàtiquesAuthor (s)
Tutor/Supervisor; University.Department
Sales Ciges, Auxiliadora; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaDate
2020-07-22Publisher
Universitat Jaume IAbstract
El present Treball Final de Màster (TFM) tracta de la realització d’un projecte
d’investigació i innovació educativa en el qual s’ha utilitzat la metodologia
d’investigació-acció. Aquest s’ha dut a terme durant ... [+]
El present Treball Final de Màster (TFM) tracta de la realització d’un projecte
d’investigació i innovació educativa en el qual s’ha utilitzat la metodologia
d’investigació-acció. Aquest s’ha dut a terme durant l’estada de pràctiques en el centre
I.E.S Almenara, mentre que es cursava el Màster en Professorat d’Educació Secundària,
Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d’Idiomes del curs 2019-2020.
El focus d’aquesta investigació s’ha centrat en l’alumnat de 3r d’ESO B dintre de
l’assignatura de Matemàtiques orientades als ensenyaments acadèmics i s’ha basat en els
canvis que volien els alumnes per poder dur endavant una classe de Matemàtiques. Així
doncs, s’han analitzat quines eren les necessitats dels alumnes i què volien canviar de les
actuals classes, a més a més també s’ha tingut en conter l’opinió del tutor de pràctiques
del centre, respecte a quins aspectes creia que afavoririen un millor aprenentatge de
l’assignatura. Per aquest motiu s’ha elaborat un pla d’acció on estan involucrats els
alumnes i el tutor de pràctiques.
En primer lloc, durant el període d’observació vaig observar com donava les classes el
professor, una vegada vista. A la primera sessió vaig realitzar una enquesta a l’alumnat
per veure si els agrada la forma en què treballaven o volien canviar. Els resultats
d’aquestes en van encaminar per a introduir-los el treball cooperatiu per tal que l’alumnat
indague i treballe noves formes l’assignatura. A més a més, també s’ha treballat la
participació activa entre l’alumnat realitzant una pluja d’idees per a escriure les preguntes
que duran a terme en el procés estadístic. Una vegada finalitzat el procés de preparació,
s’han realitzat Kahoots on els alumnes poden repassar el que s’ha donat a les sessions
anteriors, a més a més també se’ls ha entregat dossiers on tindran recollit tot el que s’ha
implementat a les sessions. Pel que fa al docent, ha esdevingut un canvi en el sistema de
qualificació i, paral·lelament, s’ha assabentat de l’opinió de l’alumnat durant tot el procés.
Finalment, una vegada completades les tasques programades, es pot concloure que
aquesta nova metodologia de treball ha estat molt efectiva. L’alumnat ha passat d’avaluarse sempre amb exàmens a tindre una avaluació diferent i veure les matemàtiques d’una
forma més divertida. A més, els estudiants han acollit de molt bona forma aquesta
iniciativa. Per a ells ha estat un mètode interactiu i didàctic per tal d’assolir un millor
aprenentatge i voler aplicar-lo a altres assignatures. [-]
Subject
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
Description
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP509. Curs: 2019/2020
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
The following license files are associated with this item: