La historia que planteaba José Deleito en el aula (Facultad de Filosofía y Letras de Valencia, curso 1935-36)
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/9
comunitat-uji-handle2:10234/8643
comunitat-uji-handle3:10234/8644
comunitat-uji-handle4:
INVESTIGACIONMetadata
Title
La historia que planteaba José Deleito en el aula (Facultad de Filosofía y Letras de Valencia, curso 1935-36)Author (s)
Date
2020Publisher
Universidad de AlicanteISSN
1579-3311Bibliographic citation
GÓMEZ HERRÁEZ, José María (2020). La historia que planteaba José Deleito en el aula (Facultad de Filosofía y Letras de Valencia, curso 1935-1936). Pasado y Memoria. Revista de Historia Contemporánea, 21, pp. 41-72, https://doi.org/1014198/PASADO2020.21.02Type
info:eu-repo/semantics/articlePublisher version
https://pasadoymemoria.ua.es/article/view/2020-n21-la-historia-que-planteaba-jos ...Version
info:eu-repo/semantics/publishedVersionSubject
Abstract
José Deleito expresó su concepción de la Historia a través de trabajos académicos y periodísticos. Los apuntes tomados en sus clases por uno de sus alumnos, Vicente Hervás Roselló, en 1935-36 permiten enriquecer el ... [+]
José Deleito expresó su concepción de la Historia a través de trabajos académicos y periodísticos. Los apuntes tomados en sus clases por uno de sus alumnos, Vicente Hervás Roselló, en 1935-36 permiten enriquecer el conocimiento de esa visión. Para contextualizar mejor esos contenidos, se considera previamente la trayectoria profesional de historiador, sus trabajos escritos, y el marco universitario en que actuó. En este análisis ha interesado especialmente observar el modo en que el contexto nacional e internacional se proyecta sobre sus reflexiones en el aula. [-]
José Deleito expressed his notion of History in academic and journalistic works. The
class notes taken by one of his students, Vicente Hervás Roselló, in 1935-36 allow for enriching an approach to that vision. In ... [+]
José Deleito expressed his notion of History in academic and journalistic works. The
class notes taken by one of his students, Vicente Hervás Roselló, in 1935-36 allow for enriching an approach to that vision. In order to better contextualise that content,
the historian’s professional trajectory, as well as his written work, and the university
framework in which he acted are revised. Of particular interest for this analysis is
observing the way in which both the national and international contexts ranspire his
reflections in the lecture room. [-]
Is part of
Pasado y Memoria. Revista de Historia Contemporánea, 21, 2020.Rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
- ECO_Articles [693]
The following license files are associated with this item: