Materiales didácticos sobre continguts d'ecologia en 4t d'ESO
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadades
Títol
Materiales didácticos sobre continguts d'ecologia en 4t d'ESOAutoria
Tutor/Supervisor; Universitat.Departament
Hurtado-Ruiz, Monica; Universitat Jaume I. Departament de Ciències Agràries i del Medi NaturalData de publicació
2020-07-24Editor
Universitat Jaume IResum
És imprescindible que durant l’Educació Secundària Obligatòria els/les alumnes
aprenguen, no només què és la Ciència i el mètode científic, sinò també a fer ciència, a
viure-la en primera persona i per tant aprendre ... [+]
És imprescindible que durant l’Educació Secundària Obligatòria els/les alumnes
aprenguen, no només què és la Ciència i el mètode científic, sinò també a fer ciència, a
viure-la en primera persona i per tant aprendre d’ella des de dins. Cal que els/les
estudiants desenvolupen destreses relacionades amb la recerca i la comunicació, com
ara formular hipòtesis a partir de problemes basats en situacions reals, elaborar dissenys
experimentals per comprovar els seus supòsits o debatir i treballar en equips per
aconseguir un objectiu comú i un aprenentatge més significatiu. I és ací on l’estudi de la
Biologia i la Geologia pot veure’s beneficiat si s’aconsegueixen adaptar aquests objectius
d’aprenentatge a les metodologies més innovadores de treball cooperatiu.
És per això que en el present Treball Final de Màster, enquadrat dins de la modalitat 6
anomenada materials didàctics, s'aporta una proposta atrevida en la que es pretèn
posar en pràctica un conjunt de recursos contextualitzats en l’assignatura de Biologia i
Geologia de 4t d’ESO, en concret en el contingut associat al Bloc d’ecologia i medi
ambient, fent ús d’una metodologia innovadora com és l’Aprenentatge Basat en
Problemes (ABP) amb la intenció d'afavorir la construcció de noves habilitats cognitives,
i potenciar el canvi de perspectiva pel que fa a les concepcions clàssiques que sol tenir
l’alumnat relacionades amb els coneixements d'ecologia de l'àrea de Ciències de la
Naturalesa. [-]
Paraules clau / Matèries
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching
Descripció
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP139. Curs: 2019/2020
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/masterThesisDrets d'accés
Licencia CC-BY-NC-SA
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Apareix a les col.leccions
Els següents fitxers sobre la llicència estan associats a aquest element: