“Mecanis-més”: Investigació-acció utilitzant el procés tecnològic
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadata
Title
“Mecanis-més”: Investigació-acció utilitzant el procés tecnològicAuthor (s)
Tutor/Supervisor; University.Department
Canales Leiva, Joaquim; Universitat Jaume I. Departament d'Enginyeria Mecànica i ConstruccióDate
2020-07-22Publisher
Universitat Jaume IAbstract
El segü ent Treball Final de Màster (TFM) pertany a la modalitat de millora educativa d'acord
amb la normativa de TFM de la Universitat Jaume I. L'objectiu d'aquest és fer veure l'alumnat
mitjançant la resolució ... [+]
El segü ent Treball Final de Màster (TFM) pertany a la modalitat de millora educativa d'acord
amb la normativa de TFM de la Universitat Jaume I. L'objectiu d'aquest és fer veure l'alumnat
mitjançant la resolució d'un problema plantejat que la ciència i la tecnologia só n coneixements
ú tils i de valor per a la societat. Concretament, es treballa en l'assignatura de Tecnologia de 2n
d'Educació Secundà ria Obligatò ria.
Es va detectar mitjançant l'observació i l'ú s d'un qü estionari que la motivació de l'alumnat era
alta i l'assignatura els resultava interessant, fet que no concorda amb els estudis posteriors
que acaben escollint.
Aquesta proposta segueix les pautes marcades per la metodologia d'investigació -acció . El pla
d'acció utilitza la metodologia de l'aprenentatge basat en problemes per a donar un sentit ú til
a què l'alumnat està aprenent. Es planteja un problema que l'alumnat ha de resoldre de forma
grupal seguint els passos del procés tecnolò gic i utilitzant els coneixements proporcionats per
l'assignatura. S'utilitzen materials de suport com un Google Sites per a acompanyar el material
que l'alumnat ja té al seu abast.
L'avaluació de les activitats dó na prioritat al treball continuat i reparteix la qualificació
uniformement entre totes aquestes. L'alumnat participa també de l'avaluació final de les
solucions al problema aportades pels seus companys de forma que analitzen altres possibles
solucions i visions del problema.
Finalment, aquesta proposta no s'ha pogut desenvolupar a causa de la pandèmia provocada
per la COVID-19. Per tant, no es disposa de dades i informació per a generar una crı́tica al
projecte aportant propostes de millora per a començar un nou cicle de la metodologia. [-]
Subject
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
Description
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP129. Curs: 2019/2020
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesisRights
Licencia CC-BY-NC-SA
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
The following license files are associated with this item: