Pedagogies alternatives i d'aula en educació infanti: la veu dels docents
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/80807
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMAquest recurs és restringit
Metadades
Títol
Pedagogies alternatives i d'aula en educació infanti: la veu dels docentsAutoria
Tutor/Supervisor; Universitat.Departament
Sanahuja Ribés, Aida; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaData de publicació
2020-07-20Editor
Universitat Jaume IResum
INTRODUCTION. The aim of this paper is to examine the practices that 35 early
childhood teachers, who develop alternative pedagogies, perform in the classroom in the
region of Castellón (Spain). The focus will be: ... [+]
INTRODUCTION. The aim of this paper is to examine the practices that 35 early
childhood teachers, who develop alternative pedagogies, perform in the classroom in the
region of Castellón (Spain). The focus will be: 1) How the early childhood teachers work
in the classroom? How do they describe the use of the space, the time, the means, the
grouping structures, the curricular content, the methodology and the evaluation?; 2) Why
do they perform in that way? Which believes, attitudes, values, means, perceptions,
experiences, do they have?; Which role do the children and adults play in these alternative
pedagogies?
METHOD. The methodology has been qualitative with a multi-case design. The
information has been collected through a semi-structured interview and analyzed with a
categories and inductive codes system, through the ATLAS.it tool.
RESULTS. The results are organized in three main axes which have been tackled in the
research and give voice to the early childhood teachers who explain how they apply in
the classroom those alternative pedagogies.
DISCUSSION. The conclusions show how the teachers perform the alternative
pedagogies in the classroom in order to reach the desired school. In this process there has
been a turn in the way that teachers look at children nowadays. [-]
INTRODUCCIÓ. El present article té com a propòsit indagar sobre les pràctiques de
trenta-cinc docents d’educació infantil que desenvolupen pedagogies alternatives a l’aula
en la província de Castelló (Espanya). El ... [+]
INTRODUCCIÓ. El present article té com a propòsit indagar sobre les pràctiques de
trenta-cinc docents d’educació infantil que desenvolupen pedagogies alternatives a l’aula
en la província de Castelló (Espanya). El que es pretén conèixer és: 1) Com treballen a
l’aula?, en la que descriuen les seues pràctiques donant a conèixer l’espai, la gestió del
temps, els recursos que utilitzen, les estructures d’agrupaments, els continguts curriculars,
la metodologia i l’avaluació; 2) Per què ho fan així? Quines creences, actituds, valors,
percepcions i experiències tenen?; 3) Quin rol juguen els infants i l’adult en les
pedagogies alternatives?
MÈTODE. La metodologia ha sigut qualitativa amb un disseny multicasos. La informació
ha sigut recollida mitjançant una entrevista semi-estructurada i analitzada amb un sistema
de categories i codis inductius, mitjançant la ferramenta ATLAS.ti.
RESULTATS. Els resultats estan organitzats en els tres eixos principals que s’aborden en
el treball i donen veu als docents d’educació infantil els quals expliquen com porten a
terme les pràctiques d’aula seguint els principis i elements de les pedagogies alternatives.
DISCUSSIÓ. En les conclusions es pot veure com els docents es troben en un canvi per
caminar i materialitzar, en la seua aula, els principis de les pedagogies alternatives.
Avançant cap a l’escola que volen, i a més a més un punt molt important fa referència al
canvi de mirada cap a l’infant d’avui en dia. [-]
Paraules clau / Matèries
Descripció
Treball Final de Màster Universitari en Psicopedagogia. Codi: SAW021. Curs acadèmic: 2019/2020.
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/masterThesisDrets d'accés
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess