Metodologia indagatòria en l'aprenentatge de la Física i Química
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadata
Title
Metodologia indagatòria en l'aprenentatge de la Física i QuímicaAuthor (s)
Tutor/Supervisor; University.Department
Aguilella-Arzo, Marcel; Universitat Jaume I. Departament de FísicaDate
2020-06-26Publisher
Universitat Jaume IAbstract
Aquest treball correspon al treball fi de màster (TFM), del Màster Universitari en Professor/a
d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments
d'Idiomes en l'especialitat de ... [+]
Aquest treball correspon al treball fi de màster (TFM), del Màster Universitari en Professor/a
d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments
d'Idiomes en l'especialitat de Ciències Experimentals i Tecnologia. S’engloba dins de la
modalitat 3, que fa referència a la planificació curricular a partir de la qual es dissenya una unitat
didàctica de l’assignatura de Física i Quimica per al curs de 3r d’ESO mitjançant la legislació
vigent de la LOMQE.
Aquesta programació inclou tres unitats didàctiques, la primera d’elles correspon a la unitat
didàctica 5 del Bloc 2 de continguts mentre que les dues restants són les unitats didàctiques 6 i 7
que pertanyen al Bloc 3, especificats en el Reial Decret 1105/2014; i en la que s’exposa la
temporalització de les sessions i les activitats descrites a partir de diferents metodologies i que
s’especifiquen de manera detallada en l’apartat d’annexos. A més, la última unitat didàctica
forma part de la unitat didàctica impartida en l’estància en pràctiques en l’IES l’Alcalatén de
l’Alcora, on vaig poder desenvolupar tot el que es detalla en la planificació.
A partir del disseny d’aquestes unitats didàctiques, he intentat apropar a l’alumnat a les
ciències. L’ús de la metodologia d’indagació mitjançant experiments en el laboratori aproparà el
procés d’ensenyament-aprenentatge a l’alumnat, on els alumnes assoliran el paper
d’investigadors, el qual els permetrà constuir un coneixement més significatiu. La metodologia
d’aprenentatge basat en problemas (ABL), el treball cooperatiu i la participació activa són
elements que també estan presents en les activitats, que finalment s’avaluaran a partir de les
rúbriques i ens proporcionaran les evidències necessàries per conèixer si els alumnes han assolit
les competències clau. [-]
Subject
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching
Description
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP119. Curs: 2019/2020
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesisRights
Licencia CC-BY-NC-ND
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
The following license files are associated with this item: