Metodologia indagatòria en l'aprenentatge de la Física i Química
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadades
Títol
Metodologia indagatòria en l'aprenentatge de la Física i QuímicaAutoria
Tutor/Supervisor; Universitat.Departament
Aguilella-Arzo, Marcel; Universitat Jaume I. Departament de FísicaData de publicació
2020-06-26Editor
Universitat Jaume IResum
Aquest treball correspon al treball fi de màster (TFM), del Màster Universitari en Professor/a
d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments
d'Idiomes en l'especialitat de ... [+]
Aquest treball correspon al treball fi de màster (TFM), del Màster Universitari en Professor/a
d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments
d'Idiomes en l'especialitat de Ciències Experimentals i Tecnologia. S’engloba dins de la
modalitat 3, que fa referència a la planificació curricular a partir de la qual es dissenya una unitat
didàctica de l’assignatura de Física i Quimica per al curs de 3r d’ESO mitjançant la legislació
vigent de la LOMQE.
Aquesta programació inclou tres unitats didàctiques, la primera d’elles correspon a la unitat
didàctica 5 del Bloc 2 de continguts mentre que les dues restants són les unitats didàctiques 6 i 7
que pertanyen al Bloc 3, especificats en el Reial Decret 1105/2014; i en la que s’exposa la
temporalització de les sessions i les activitats descrites a partir de diferents metodologies i que
s’especifiquen de manera detallada en l’apartat d’annexos. A més, la última unitat didàctica
forma part de la unitat didàctica impartida en l’estància en pràctiques en l’IES l’Alcalatén de
l’Alcora, on vaig poder desenvolupar tot el que es detalla en la planificació.
A partir del disseny d’aquestes unitats didàctiques, he intentat apropar a l’alumnat a les
ciències. L’ús de la metodologia d’indagació mitjançant experiments en el laboratori aproparà el
procés d’ensenyament-aprenentatge a l’alumnat, on els alumnes assoliran el paper
d’investigadors, el qual els permetrà constuir un coneixement més significatiu. La metodologia
d’aprenentatge basat en problemas (ABL), el treball cooperatiu i la participació activa són
elements que també estan presents en les activitats, que finalment s’avaluaran a partir de les
rúbriques i ens proporcionaran les evidències necessàries per conèixer si els alumnes han assolit
les competències clau. [-]
Paraules clau / Matèries
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching
Descripció
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP119. Curs: 2019/2020
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/masterThesisDrets d'accés
Licencia CC-BY-NC-ND
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Apareix a les col.leccions
Els següents fitxers sobre la llicència estan associats a aquest element: