Planificació Curricular del Mòdul Gestió de la Documentació Jurídica i Empresarial amb el procediment de Flipped Classroom
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Planificació Curricular del Mòdul Gestió de la Documentació Jurídica i Empresarial amb el procediment de Flipped ClassroomAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Ripollés Meliá, María; Universitat Jaume I. Departament d'Administració d'Empreses i MàrquetingFecha de publicación
2020-03-25Editor
Universitat Jaume IResumen
Aquest treball, que s’emmarca dins de la Modalitat 3 referida a la Planificació i/o Programació Curricular d'un Mòdul de Formació Profesional, té com a objectiu fer una planificació del currículum contextualitzada en ... [+]
Aquest treball, que s’emmarca dins de la Modalitat 3 referida a la Planificació i/o Programació Curricular d'un Mòdul de Formació Profesional, té com a objectiu fer una planificació del currículum contextualitzada en un curs del mòdul de Gestió de la Documentació Jurídica i Empresarial del Cicle Formatiu de Grau Superior d’Administració i Finances. L’objectiu d’aquest treball és també millorar significativament les clàsiques propostes didàctiques en les que ha estat basat el procés d'ensenyament i aprenentatge de les matèries de Dret. Tradicionalment l’alumnat d’aquestes assignatures adopta un rol passiu a l'aula convertint-se en simples elements receptius d’informació. “Estudie per aprovar”, o “només mire els apunts abans dels exàmens” son les frases més repetides entre l’alumnat que cursa aquest mòdul o assignatures del mateix tipus. De la mateixa manera, els treballs o les activitats diferides per a fer-se fora de l’aula no solen complir els objectius per al que estaven dissenyades ja que la major part de l’alumnat compleix l’expedient amb un talla i enganxa d’una de les webs que et deixen la feina mastegada o copia fraudulentament l’activitat d’un altre company. Per tant, hi ha una clara necessitat de fer una proposta metodològica més efectiva i que comporte una evolució acorde amb el present i el futur de l'aprenentatge d'aquest tipus de continguts i destreses. Així, en aquesta proposta coneguda com Flipped Classroom, es tracta d'invertir la forma d’impartir la docència com a recurs metodològic actual i eficient, la qual cosa resulta molt adient per a impartir aquest mòdul. Alguns exemples que corroboren l'exitós resultat d'aquest enfocament els trobem a les Universitats de Saragossa, Màlaga, Alacant o sense anar més lluny, la Universitat Politècnica de València, on es donen assignatures de Dret aplicant aquest procediment metodològic. Un altre aspecte positiu d'aquesta metodologia és què el/la professor/a té el control absolut del rendiment de l’alumnat encara que també se li exigeix major preparació i elaboració dels materials i l'avaluació de les activitats tant per fer a classe com per a la plataforma en línia. [-]
This work, framed within the Modality 3 and which refers to the development of a Curricular Planning or Programme, aims at offering a planning of the curriculum in the context of a schoolyear for the Module of Management ... [+]
This work, framed within the Modality 3 and which refers to the development of a Curricular Planning or Programme, aims at offering a planning of the curriculum in the context of a schoolyear for the Module of Management of Legal and Business Documentation, as part of the Vocational Training Higher Grade in Administration and Finance. This proposal also aims at improving significantly the classical didactic proposals on which the teaching and learning process of Law studies have been based upon. Traditionally, learners on this subject matter have assumed a passive role in the classroom, becoming plain receivers of information. In fact, some of the most common comments among students in this Modules on Law subject matters or similar ones, are “I just study in order to pass” or “I only review my notes and study some days before the exam”. Likewise, the tasks and activities meant to be accomplished out of school, do not reach the goals for which they were designed, since most of learners tend to copy-paste data from the kind of websites that contain simplified information; or they even make a deceitful copy from another class colleague. For this reason, there is a great need for a more effective methodological proposal which is in accordance with the current and future interests and skills to be developed in the learning of this type of contents. Therefore, this report describes the Flipped Classroom, a methodological proposal consisting of turning the teaching process inside out, aiming at a more efficient and up-to-date didactic strategy. Some examples to illustrate the results o this successful aproach may be found at the Universities of Zaragoza, Málaga, Alacant or, even closer than those, the Universitat Politècnica de València, where some subjects on Law are being taught by implementing this didactic procedure. Another advantage to be highlighted by this methodology is that the teacher has a very complete control of the learning process and the output, despite it is also a more demanding strategy as regards to the time and effort the teacher needs to invest in order to prepare all of the materials and assessment of activities, both for the online plaform and the classroom teaching. [-]
Palabras clave / Materias
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching | planificació | programació | metodologia | Flipped Classroom | planning | programme | methodology | Flipped Classroom
Descripción
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP229. Curs: 2019/2020.
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess