University research and practices in the field of special needs: an overview
comunitat-uji-handle:10234/9
comunitat-uji-handle2:10234/8015
comunitat-uji-handle3:10234/8621
comunitat-uji-handle4:
INVESTIGACIONThis resource is restricted
10.1080/11356405.2019.1709398 |
Metadata
Title
University research and practices in the field of special needs: an overviewDate
2020Publisher
Fundación Infancia y AprendizajeISSN
1135-6405; 1578-4118Bibliographic citation
Mari-Carmen Campoy-Cubillo & Miguel-Angel Fortea-Bagán (2020) University research and practices in the field of special needs: an overview (Panorama de la investigación y prácticas universitarias en el ámbito de las necesidades especiales), Culture and Education, 32:1, 9-16, DOI: 10.1080/11356405.2019.1709398Type
info:eu-repo/semantics/articlePublisher version
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/11356405.2019.1709398Version
info:eu-repo/semantics/publishedVersionSubject
Abstract
Training and research in special educational needs (SENs) are crucial in order to properly implement strategies that foster inclusive education at university. Today more than ever, education is connected to new job ... [+]
Training and research in special educational needs (SENs) are crucial in order to properly implement strategies that foster inclusive education at university. Today more than ever, education is connected to new job opportunities, success and social and educational mobility. A university policy should meet the increasing demands from many groups of individuals with functional diversity, whom we should guarantee an effective allocation of professionals, resources and conditions capable of recognizing these individuals’ potential and skills. This special issue contains eight proposals that present a variety of inclusive strategies which are one step in this direction. [-]
La formación e investigación en Necesidades Educativas Especiales (NEEs) es clave para una correcta implementación de estrategias que fomenten una educación inclusiva en la universidad. Hoy más que nunca, la educación ... [+]
La formación e investigación en Necesidades Educativas Especiales (NEEs) es clave para una correcta implementación de estrategias que fomenten una educación inclusiva en la universidad. Hoy más que nunca, la educación está conectada a nuevas oportunidades laborales, al éxito, a la movilidad social y educativa. La política universitaria tiene que responder a la creciente demanda de un gran número de grupos de personas con diversidad funcional a los que debemos garantizar una asignación de profesionales, recursos y condiciones que sean efectivos y capaces de reconocer el potencial y las habilidades de estas personas. Este número especial recoge ocho propuestas que presentan una variada selección de estrategias inclusivas que son un paso en esa dirección. [-]
Is part of
Cultura y Educación / Culture and Education, 2020, vol. 32, no 1Investigation project
Universitat Jaume I: proyectos 3254/16 y 3620/18Rights
© Fundacion Infancia y Aprendizaje
http://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
http://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
This item appears in the folowing collection(s)
- ANG_Articles [318]