Prevalença d’estrès i factors associats al Grau en Psicologia
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/10
comunitat-uji-handle2:10234/158177
comunitat-uji-handle3:10234/116245
comunitat-uji-handle4:10234/186928
REVISTESMetadata
Title
Prevalença d’estrès i factors associats al Grau en PsicologiaDate
2020Publisher
Publicacions de la Universitat Jaume I. Servei de Comunicació i PublicacionsISSN
2443-9827Type
info:eu-repo/semantics/articleSubject
estrès | estudiants | psicologia | salut percebuda | stress | students | psychology | perceived health
Abstract
Introducció: Es coneix el paper de l’estrès en la gènesi de trastorns mentals i
físics, la seua repercussió sobre el rendiment acadèmic, en l’inici i
empitjorament del consum patològic de substàncies i, així i tot, ... [+]
Introducció: Es coneix el paper de l’estrès en la gènesi de trastorns mentals i
físics, la seua repercussió sobre el rendiment acadèmic, en l’inici i
empitjorament del consum patològic de substàncies i, així i tot, no ha estat
pràcticament estudiat en l’estudiantat de Psicologia.
Mètode: S’administrà una bateria de qüestionaris d’autoinforme a 238
estudiants de grau de la Facultat de Ciències de la Salut (Psicologia,
Infermeria i Medicina) de la Universitat Jaume I de Castelló sobre estrès
percebut, estressors i característiques sociodemogràfiques.
Resultats: La puntuació mitjana d’estrès percebut en cada títol va ser 26,15
en Infermeria; 27,01 en Medicina i 25,85 en Psicologia sense diferències
estadísticament significatives entre carreres (p=0,662). En Psicologia hi ha un
57,31 % d’estudiantes amb estrès moderat i un 10,97 % amb alt estrès, sent
els estressors més freqüents perdre el control sobre el propi horari (66,7 %),
dificultats econòmiques (60,7 %), problemes de parella (50 %) i la malaltia
greu d’un ésser estimat (46,4 %). L’estudiantat amb menors puntuacions en
estrès informa una major salut física (F=5,77; p=0,016) i mental (F=13,95;
p=0,001) percebudes. No hi han diferències quant a l’estrès en funció d’altres
variables (gènere, origen, estat civil, curs, situació laboral, assignatures
pendents, malaltia física i orientació sexual), excepte per a patir malaltia
mental de base (t=2,06; p=0,042) i insatisfacció amb la imatge corporal
(F=4,03; p=0,010).
Discussió: Més del 70 % de l’alumnat de Psicologia pateix estrès moderat-alt.
Es deuen realitzar intervencions preventives tant en l’estudiantat ja afectat per
nivells elevats d’estrès com en el que comença a experimentar-lo, per dotar-lo
d’eines d’afrontament efectives i prevenir possibles problemes derivats. [-]
Introduction: It is well known that stress plays a role in the genesis of mental
and physical disorders. Its implications have great importance, since it can
impact academic performance and trigger the beginning and ... [+]
Introduction: It is well known that stress plays a role in the genesis of mental
and physical disorders. Its implications have great importance, since it can
impact academic performance and trigger the beginning and worsening of
pathological substance consumption. Despite this, its impact has been
scarcely studied in Psychology students.
Methods: A battery of self-report questionnaires was given to 238 degree
students from the Faculty of Health Sciences (Psychology, Nursing and
Medicine) on perceived stress, stressors and sociodemographic
characteristics.
Results: The average score of perceived stress in each title was 26.15 in
Nursing; 27.01 in Medicine and 25,85 in Psychology without statistically
significant differences between degrees (p=0.662). In Psychology there is a
57.31% of students with moderate stress and a 10.97% with high stress, being
the most frequent stressors losing control over their own schedule (66.7%),
economic difficulties (60.7%), relationship problems (50%) and serious illness
of a loved one (46.4%). Students with the lowest stress scores reported the
highest perceived physical (F=5.77; p=0.016) and mental (F=13.95; p=0.001)
health. No differences were found regarding stress in relation to other
variables (gender, origin, civil status, course, work situation, pending subjects,
physical illness and sexual orientation), except for suffering a mental illness
(t=2.06; p=0.042) and dissatisfaction with own body image (F=4.03; p=0.010).
Discussion: Over 70% of psychology students suffer moderate-high stress.
Preventive interventions should be carried out, both for students already
affected by high levels of stress and on individuals that begin to experience it,
in order to provide effective coping tools and prevent potential problems. [-]
Is part of
Àgora de salut, 2020, vol. 7Rights
© Del text: els autors i les autores, 2020
© D’aquesta edició: Publicacions de la Universitat Jaume I, 2020
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
- PSB_Articles [1310]
- Àgora de salut vol. 07 [33]
The following license files are associated with this item: