Quina relació hi ha entre els Estils d’Aprenentatge i les preferències en l’avaluació de la segona llengua?
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/111361
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Quina relació hi ha entre els Estils d’Aprenentatge i les preferències en l’avaluació de la segona llengua?Autoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Girón-García, Carolina; Universitat Jaume I. Departament d'Estudis AnglesosFecha de publicación
2019-10-29Editor
Universitat Jaume IResumen
El present Treball de Fi de Màster es realitza per veure quina relació hi ha entre els diferents
Estils d’Aprenentatge i l’avaluació en l’estudi d’una segona llengua.
Keefe (1988) i Esguerra i Guerrero (2009) ... [+]
El present Treball de Fi de Màster es realitza per veure quina relació hi ha entre els diferents
Estils d’Aprenentatge i l’avaluació en l’estudi d’una segona llengua.
Keefe (1988) i Esguerra i Guerrero (2009) assenyalen que el concepte d’Estils o Perfils
d’Aprenentatge ha suposat un factor de gran rellevància en la comprensió i enteniment de
l’aprenentatge. Manzano (2007) considera que les característiques biològiques, emocionals,
sociològiques, psicològiques i fisiològiques ens permeten d’una manera peculiar captar,
comprendre, processar, emmagatzemar, recordar, interpretar, usar informació, etc, (2007: 102).
Hi ha diverses classificacions d’Estils d’Aprenentatge, però nosaltres ens centrem en la
categorització de Honey i Mumford1 (1986), que parteix de la teoria de Kolb (1984). Així
classifiquem els Estils com teòrics, reflexius, actius i pragmàtics.
L’objectiu principal d’aquest treball és analitzar i comprovar si existeix una relació entre un
determinat Estil d’Aprenentatge i un mètode d’avaluació preferit de l’alumne. Per tant,
elaborem els instruments necessaris per a poder recollir tota la informació, així poder identificar
els estils preferents dels alumnes enquestats, i a més a més, les preferències que tenen en
l’avaluació. També estudiem quins mètodes i instruments d’avaluació són els més emprats pels
professors que imparteixen espanyol. Així, finalment, analitzem la relació que hi pot haver entre
els mètodes d’avaluació i els Estils d’Aprenentatge dels alumnes.
Aquest estudi s’ha realitzat a 28 estudiants de Batxillerat, que cursen l’assignatura de Llengua
Espanyola, entre 17 i 18 anys, d’un institut de Londres. La recerca s’ha fet mitjançant dos
qüestionaris: un dirigit als alumnes per veure quin Estil d’Aprenentatge tenen com a preferent2 i
quina preferència tenen a l’hora de ser avaluats, i l’altre, dirigit als professors per veure quins
mètodes i instruments d’avaluació utilitzen. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Màster Universitari en Comunicació Intercultural i Ensenyament de Llengües. Codi: SBC042. Curs: 2018/2019
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess