Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorZorrilla Adsuara, Ximo
dc.contributor.otherDoménech-Fabregat, Hugo
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament de Ciències de la Comunicació
dc.date.accessioned2020-02-07T20:12:41Z
dc.date.available2020-02-07T20:12:41Z
dc.date.issued2019-11-28
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/186332
dc.descriptionTreball Final de Grau en Periodisme. Codi: PE0932. Curs acadèmic: 2018/2019ca_CA
dc.description.abstractLa informació meteorològica està present a la televisió espanyola pràcticament des del seu naixement als anys cinquanta. Aquesta ha evolucionat i s’ha adaptat als temps convertint-se en una de les seccions claus dels informatius a tots els mitjans. Quan es donen situacions meteorològiques especials aquest tipus d’informació pren rellevància pel servei que dóna a la ciutadania. La metodologia d’aquest estudi combina la tècnica quantitativa i la tècnica qualitativa estudiant així la forma -nombre de peces, minuts i de fonts d’informació- i el contingut -nombre de directes per dia i mitjà i característiques de l’infoentreteniment als directes-. En total, s’analitzen 12 informatius nocturns de tres mitjans: À Punt (autonòmic i públic), la 1 de TVE (nacional i públic) i Telecinco (nacional i privat) en el període comprès entre els dies 17 i 20 d’octubre de 2018, dates en les quals es va produir un fort temporal de pluges a la Comunitat Valenciana. Els objectius de la investigació són observar l'evolució de la informació meteorològica, veure la importància que té la informació meteorològica als informatius i observar com l’influeix l’infoentreteniment. Els resultats de l’anàlisi confirmen que l’infoentreteniment està molt present a la informació meteorològica. Els tres mitjans analitzats aposten pels directes com a forma d’apropar la informació a la ciutadania i, els mateixos ciutadans participen en més de 7 de cada 10 directes destacant sobretot en el cas de Telecinco. Així doncs, veiem també com l’espectacularització i la presència del periodista són recursos recurrents en els mitjans a l’hora d’informar sobre l’oratge. Respecte a la importància d’aquest tema enfront d’altres en una situació excepcional, la informació meteorològica és la segona amb més temps als informatius estudiats, per darrere de les notícies de Cultura i Societat, i es situa per davant d’altres àrees com per exemple la Política, l’Economia i les notícies d’àmbit Internacional.ca_CA
dc.description.abstractMeteorological information has been present on Spanish television practically since its birth in the 1950s. It has evolved and adapted to the times becoming one of the key sections of news programs. The methodology of this study combines quantitative and qualitative techniques by studying the form -number of pieces, minutes and information sources- and the content -number of live performances per day and a half and characteristics of the infotainment in the directs-. In total, 12 nocturnal news programmes from three media are analysed: À Punt (autonomic and public), the 1 of TVE (national and public) and Telecinco (national and private) in the period between 17 and 20 October 2018, dates on which there was a heavy rainstorm in the Valencian Community. The objectives of the research are to observe the evolution of the meteorological information, to see the importance of the meteorological information in the news and to observe how it is influenced by the infotaiment. The results of the analysis confirm that the infotainment is very present in the meteorological information. The three analyzed media bet on live as a way of bringing information to the public. Citizens participate in more than 7 out of 10 live highlighting especially in the case of Telecinco. Thus, we also see how the spectacularization and the presence of the journalist are recurrent resources in the media when it comes to reporting on the weather. Regarding the importance of this subject compared to others in an exceptional situation, meteorological information is the second with more time to the news reports studied, behind the news of Culture and Society, and is placed before other areas such as politics, economics and international news.ca_CA
dc.format.extent46 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rights.urihttp://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/*
dc.subjectGrau en Periodismeca_CA
dc.subjectGrado en Periodismoca_CA
dc.subjectBachelor's Degree in Journalismca_CA
dc.subjectinformació meteorològicaca_CA
dc.subjectinfoentretenimentca_CA
dc.subjectTelecincoca_CA
dc.subjectÀ Puntca_CA
dc.subjectmeteorological informationca_CA
dc.subjectinfotaimentca_CA
dc.subjectLa 1 de TVEca_CA
dc.titleLa informació meteorològica a la televisió espanyola. Estudi del cas de la gota freda d’octubre de 2018 als informatius nocturns de TVE, À punt i Telecincoca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Gradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem