Plan de atracción y selección de perfiles IT.
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comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/110802
comunitat-uji-handle4:
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Title
Plan de atracción y selección de perfiles IT.Author (s)
Tutor/Supervisor; University.Department
Nadal Martínez, Miguel ÁngelDate
2019-06-18Publisher
Universitat Jaume IAbstract
In this project two techniques to improve the recruitment and selection of personnel of the
Global Car company are presented. The searched profiles are technological but more
specifically: Back-end developer, Front-end ... [+]
In this project two techniques to improve the recruitment and selection of personnel of the
Global Car company are presented. The searched profiles are technological but more
specifically: Back-end developer, Front-end developer and Scrum Master. The management of
the hackathon within the organisation is proposed as a solution to the difficulty of recruitment
suffered by this company. Furthermore, gamification is used as a technique to improve the
evaluation of personal and technical competencies of those who apply to the selection process.
The expected results are to be able to achieve the incorporation of these profiles to the
company, having applied the mentioned techniques to the management of Human Resources.
Moreover, the competencies acquired in the Master’s degree in Psychology of Work,
Organisations and Human Resources are not only presented but also divided in nine themes.
The scores obtained in the different competencies before and after doing the Master’s degree
have been measured. [-]
En el presente trabajo se expone la aplicación de dos técnicas para la mejora del reclutamiento
y la selección de la empresa Global Car. Se buscan perfiles tecnológicos, más en concreto tres
perfiles: desarrolladores ... [+]
En el presente trabajo se expone la aplicación de dos técnicas para la mejora del reclutamiento
y la selección de la empresa Global Car. Se buscan perfiles tecnológicos, más en concreto tres
perfiles: desarrolladores web back y front-end y la figura del Scrum Máster. La organización
de un hackathon dentro de la organización se propone como solución a la dificultad de
reclutamiento que sufre esta empresa y la utilización de la técnica de la gamificación para una
mejora de la evaluación de las competencias personales y técnicas de aquellos y aquellas que
se postulan al proceso de selección. Se espera poder conseguir la incorporación de estos perfiles
a la empresa habiendo aplicado dichas técnicas a la gestión de recursos humanos.
Seguidamente, se presentan las competencias adquiridas en el Máster Psicología del Trabajo,
de las Organizaciones y en Recursos Humanos divididas en nueve temáticas. Se han medido
las puntuaciones obtenidas en las distintas competencias anterior y posteriormente a la
realización del máster. [-]
Subject
Màster Universitari en en Psicologia del Treball, de les Organitzacions i en Recursos Humans | Máster Universitario en en Psicologia del Trabajo, de las Organizaciones y en Recursos Humanos | Master's Degree in Work and Organisational Psychology and Human Resources | Recruitment | Selection | Profiles IT | Hackathon | Gamification | Reclutamiento | Selección | Perfiles IT | Gamificación
Description
Treball Final de Màster Universitari en Psicologia del Treball, de les Organitzacions i en Recursos Humans. Codi: SBE013. Curs acadèmic: 2018/2019.
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesisRights
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess