Experimentació per ensenyar ciències
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMAquest recurs és restringit
Metadades
Títol
Experimentació per ensenyar ciènciesAutoria
Tutor/Supervisor; Universitat.Departament
Monferrer Sales, Lidón; Universitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques EspecífiquesData de publicació
2019-07-12Editor
Universitat Jaume IResum
En moltes ocasions, resulta complicat fer que els alumnes mostren interès per una assignatura, ja siga per les concepcions prèvies sobre aquesta o per no saber com afrontar el seu treball en l’aula. Per això és important ... [+]
En moltes ocasions, resulta complicat fer que els alumnes mostren interès per una assignatura, ja siga per les concepcions prèvies sobre aquesta o per no saber com afrontar el seu treball en l’aula. Per això és important saber com començar a abordar un tema novedós per a ells.
Degut a l’experiència pròpia, els i les alumnes arriben a l’escola amb idees prèvies sobre les coses i fenòmens que ocorren al seu voltant al llarg de la seua existència i podem aprofitar aquest fet per portar els coneixements al terreny científic. Mitjançant aquestes idees la clau és adaptar els coneixements per tal d’arribar al que es marca com objectiu en cada cas i donar forma i recolzament científic als seus coneixements, per tal de demostrar que tot passa i té una causa que ho justifica. Per fer aquesta demostració és convenient crear experiències visuals i manipulatives en l’aula o laboratori, ja que proporcionen les situacions idònies per fer partícips als nens i nenes i, en conseqüència, ajudar a que estiguin més motivats i aprendre de manera diferent.
Per tal que aquest treball siga més significatiu es fa una proposta didàctica basada precisament en aquests dos factors: d’una banda, començar per les idees prèvies o conèixer el que saben i el que no els alumnes i, a continuació, treballar els conceptes teòrics –de matèria i energia, en aquest cas- a través de diversos experiments. D’aquesta manera s’aconseguirà un treball actiu, participatiu, experimental i motivacional. [-]
Paraules clau / Matèries
Descripció
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2018/2019
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDrets d'accés
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess