L’apocalipsi catàrtica d’un ens públic: la construcció de l’agenda mediàtica del tancament de RTVV a partir de l’argument de portada en la premsa escrita.
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/10
comunitat-uji-handle2:10234/158177
comunitat-uji-handle3:10234/76326
comunitat-uji-handle4:10234/184947
REVISTESMetadatos
Título
L’apocalipsi catàrtica d’un ens públic: la construcció de l’agenda mediàtica del tancament de RTVV a partir de l’argument de portada en la premsa escrita.Autoría
Fecha de publicación
2018Editor
Publicacions de la Universitat Jaume IISSN
1139-5486Cita bibliográfica
NAVARRO I MIRALLES, Joan Miquel (2018) . L’apocalipsi catàrtica d’un ens públic: la construcció de l’agenda mediàtica del tancament de RTVV a partir de l’argument de portada en la premsa escrita. Fòrum de recerca, n. 23, p. 13-30Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/articlePalabras clave / Materias
Resumen
Aquest article gira al voltant de l’anàlisi de la construcció de
l’agenda mediàtica relativa a la crisi final del tancament de
l’organisme de Radiotelevisió Valenciana (RTVV). En concret,
... [+]
Aquest article gira al voltant de l’anàlisi de la construcció de
l’agenda mediàtica relativa a la crisi final del tancament de
l’organisme de Radiotelevisió Valenciana (RTVV). En concret,
s’analitzen els arguments de portada que van publicar els onze
periòdics generalistes de més difusió al territori valencià durant el
període comprés entre el 6 de novembre i el 6 de desembre de 2013.
La tasca s’ha fixat un triple objectiu: determinar, quantificar i
comparar el grau d’atenció mediàtica sobre la clausura que hi van
atorgar els rotatius. S’hi ha aplicat una metodologia basada en
l’anàlisi de contingut, de caràcter eminentment quantitativa.
L’escrutini del corpus, format per 105 primeres planes d’un total de
341 portades possibles, ha permés posar de manifest el grau
d’atenció mediàtica que els mitjans seleccionats van desplegar-hi
atenent un doble criteri: la proximitat geogràfica i la línia editorial.
Els resultats revelen un contorn mediàtic caracteritzat per dos
epicentres excepcionals des del punt de vista del bastiment
informatiu. El primer correspon als dies 6, 7 i 8 de novembre, derivat
de l’anunci del Consell sobre la decisió irrevocable del tancament de
RTVV. El segon, als dies 29 i 30 de novembre, vinculat a la
consumació efectiva de la fosa en negre de l’ens públic valencià. Per
altra part, l’estudi evidencia la disparitat existent en els diaris
escollits quant a la freqüència i la intensitat de la cobertura del
succés al llarg del cicle informatiu, els quals arriben a desplegar una
exposició mediàtica calculada atenent a diverses estratègies en
consonància amb els seus interessos editorials. [-]
Descripción
XXIII Jornades de Foment de la Investigació de la Facultat de Ciències Humanes i Socials (Any 2018)
Publicado en
Fòrum de recerca, 2018, núm. 23Derechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: