Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.authorMacovei, Timeea Catalina
dc.contributor.authorMonzonís-Carda, Irene
dc.contributor.otherOrtí Ferreres, Joan
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques Específiques
dc.date.accessioned2019-11-13T15:41:20Z
dc.date.available2019-11-13T15:41:20Z
dc.date.issued2019-06-14
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/184921
dc.descriptionTreball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2018/2019ca_CA
dc.description.abstractLes creences i les idees estereotipades per raons de gènere es reprodueixen i es transmeten amb total naturalitat en l’assignatura d’Educació Física. El reconeixement de les habilitats físiques ha ressaltat, generació rere generació, les masculines sobre les qualitats i destreses femenines. De manera que, l’objectiu principal de la present investigació és analitzar la presència d’estereotips de gènere en l’Educació Física de l’alumnat de sisè del CEIP Cervantes-Dualde de Betxí. La mostra d’aquest estudi està formada per 50 xiquetes i xiquets de 12 i 13 anys. Aquests participants han contestat un qüestionari a partir del qual s’ha analitzat quines són les activitats esportives que practiquen, quina és la seva perspectiva classificant els esports (femenins, masculins o neutres) i com influencien els mitjans de comunicació en els seus coneixements sobre la trajectòria de les dones en l’esport. Finalment, es proposa un decàleg, plantejant un conjunt de directrius i recomanacions pedagògiques per trencar amb els estereotips de gènere en l’assignatura d’EF, proporcionant pautes i directrius educatives des d’una visió inclusiva amb igualtat d’oportunitats per a tothom, dones i homes.ca_CA
dc.description.abstractThe beliefs and the stereotyped gender ideas are reproduced and transmitted naturally in the Physical Education subject. The appreciation of the physical abilities has been highlighting, among generations, the masculine ones over the feminine skills and qualities. Thus, the main objective of the present research is focused on analysing the gender stereotyped presence in the Physical Education of the 6th grade pupils from the CEIP Cervantes-Dualde from Betxí. The sample of this study is composed of 50 elementary graders aged between 12 and 13 years. These participants answered a questionnaire from which it has been analysed which are the physical activities that the students practice, which is their perspective classifying the sports (feminine, masculine or neutral), and how the mass media influence on their knowledge of woman’s trajectory in sports. Finally, a Decalogue is proposed, giving a set of pedagogical guidelines and recommendations for breaking up with the gender stereotypes in the Physical Education subject, suggesting educational guidelines from an inclusive perspective with equal of opportunities for everyone, women and men.ca_CA
dc.format.extent28 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rights.urihttp://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/*
dc.subjectGrau en Mestre o Mestra d' Educació Primàriaca_CA
dc.subjectGrado en Maestro o Maestra de Educación Primariaca_CA
dc.subjectBachelor's Degree in Primary Educationca_CA
dc.subjectestereotipsca_CA
dc.subjectgénereca_CA
dc.subjecteducació físicaca_CA
dc.subjectinclusióca_CA
dc.subjectstereotypesca_CA
dc.subjectgenderca_CA
dc.subjectPhysical Educationca_CA
dc.subjectinclusionca_CA
dc.titleAnàlisi dels estereotips de gènere en l’Educació Física del CEIP Cervantes-Dualde de Betxíca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Gradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccessca_CA


Fitxers en aquest element

Thumbnail

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element