Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorSanz Barberá, Sara
dc.contributor.otherPresentación Herrero, María Jesús
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia
dc.date.accessioned2019-11-11T10:24:31Z
dc.date.available2019-11-11T10:24:31Z
dc.date.issued2019-07-11
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/184861
dc.descriptionTreball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2018/2019ca_CA
dc.description.abstractAquest treball fi de grau es tracta d’un estudi d’investigació. L’objectiu principal és descobrir l’opinió dels experts docents (grup en el que s’inclou als mestres, tant d’Educació Infantil com de Primària, i als alumnes que estan cursant l’últim any del Grau de Mestre d’Educació Infantil o d’Educació Primària) sobre els problemes emocionals dels nens/es durant l’etapa d’Educació Infantil i d’Educació Primària. Els dos objectius més específics es centren en l’opinió d’aquests experts docents segons la seua especialitat en el món de l’educació i segons els seus anys d’experiència professional. La mostra s’ha basat en 80 participants, 64 dones i 16 homes. Hi ha 22 mestres d’Educació Infantil i 26 de Primària; 16 alumnes del Grau en Mestre d’Educació Infantil i 11, del de Primària. Es va elaborar un qüestionari amb escala de Likert de 25 ítems relacionats amb els problemes emocionals en l’etapa educativa escolar. Els ítems estan classificats en 8 apartats: Importància, Prevalença, Causes, Problemes associats, Autopercepció, Materials, Agrupaments i Atenció amb especialistes. Els resultats obtinguts demostren que, generalment, els experts docents estan a favor de donar més pes a les competències emocionals en l’educació i arribar, almenys, a la igualtat amb la resta de competències ja que troben que hi ha molts infants amb problemes emocionals en l’etapa escolar. Ells veuen essencial la coordinació entre el docent i la família per a poder solucionar aquests problemes que té cert alumnat. Encara que la majoria dels docents es veuen capacitats per a fer front als problemes emocionals que es poden trobar a l’aula, destaquen que es finalitza el Grau de Mestre sense la formació necessària. Amb aquestes valoracions es demostra clarament que, durant l’execució del grau, ha d’haver major preparació respecte a l’educació emocional per a que es puguin detectar més fàcilment els problemes dels infants i reduir el nombre d’aquests.ca_CA
dc.description.abstractThis final work is a research study. The main objective is to discover the opinion of teaching experts (a group that includes teachers, both of Pre-school and Primary Education, and the students who are taking the final year of the Degree in Teacher Education for Children or Primary Education) on the emotional problems of children during the Pre-school Education and Primary Education stage. The two more specific objectives are focused on the opinion of these teaching experts according to their specialization in the world of education and according to their years of professional experience. The sample has based on 80 participants, 64 women and 16 men. There are 22 teachers of Preschool Education and 26 of Primary; 16 students of the Degree in Teacher of Pre-school Education and 11, of the one of Primary. A Likert scale questionnaire with 25 items related to emotional problems in the educational stage was developed. The items are classified in 8 sections: Importance, Prevalence, Causes, Associated Problems, Self-perception, Materials, Groupings and Attention with specialists. The results obtained show that, in general, teaching experts are in favor of giving more significance to emotional competencies in education and, at least, attaining equality with the rest of the competences since they find that there are many children with emotional problems in the school stage. They think that the coordination between the teacher and the family is essential to solve these problems that some students have. Although most teachers have the capacity to face the emotional problems that can be found in the classroom, they emphasize that they finish the Teacher’s Degree without the necessary training. With all of these assessments, it is clearly demonstrated that, during the execution of the degree, there must be greater preparation of emotional education so that children's problems can be more easily detected and reduced.ca_CA
dc.format.extent26 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rights.urihttp://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/*
dc.subjectGrau en Mestre o Mestra d'Educació Infantilca_CA
dc.subjectGrado en Maestro o Maestra de Educación Infantilca_CA
dc.subjectBachelor's Degree in Preschool Educationca_CA
dc.subjectEmotional problemsca_CA
dc.subjectstudentsca_CA
dc.subjectteaching expertsca_CA
dc.subjecteducational stageca_CA
dc.titleEls experts docents opinen sobre els problemes emocionalsca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Gradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem