Els experts docents opinen sobre els problemes emocionals
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMAquest recurs és restringit
Metadades
Títol
Els experts docents opinen sobre els problemes emocionalsAutoria
Tutor/Supervisor; Universitat.Departament
Presentación Herrero, María Jesús; Universitat Jaume I. Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i MetodologiaData de publicació
2019-07-11Editor
Universitat Jaume IResum
Aquest treball fi de grau es tracta d’un estudi d’investigació. L’objectiu principal és descobrir l’opinió
dels experts docents (grup en el que s’inclou als mestres, tant d’Educació Infantil com de Primària,
i als ... [+]
Aquest treball fi de grau es tracta d’un estudi d’investigació. L’objectiu principal és descobrir l’opinió
dels experts docents (grup en el que s’inclou als mestres, tant d’Educació Infantil com de Primària,
i als alumnes que estan cursant l’últim any del Grau de Mestre d’Educació Infantil o d’Educació
Primària) sobre els problemes emocionals dels nens/es durant l’etapa d’Educació Infantil i
d’Educació Primària. Els dos objectius més específics es centren en l’opinió d’aquests experts
docents segons la seua especialitat en el món de l’educació i segons els seus anys d’experiència
professional.
La mostra s’ha basat en 80 participants, 64 dones i 16 homes. Hi ha 22 mestres d’Educació Infantil
i 26 de Primària; 16 alumnes del Grau en Mestre d’Educació Infantil i 11, del de Primària. Es va
elaborar un qüestionari amb escala de Likert de 25 ítems relacionats amb els problemes emocionals
en l’etapa educativa escolar. Els ítems estan classificats en 8 apartats: Importància, Prevalença,
Causes, Problemes associats, Autopercepció, Materials, Agrupaments i Atenció amb especialistes.
Els resultats obtinguts demostren que, generalment, els experts docents estan a favor de donar més
pes a les competències emocionals en l’educació i arribar, almenys, a la igualtat amb la resta de
competències ja que troben que hi ha molts infants amb problemes emocionals en l’etapa escolar.
Ells veuen essencial la coordinació entre el docent i la família per a poder solucionar aquests
problemes que té cert alumnat. Encara que la majoria dels docents es veuen capacitats per a fer
front als problemes emocionals que es poden trobar a l’aula, destaquen que es finalitza el Grau de
Mestre sense la formació necessària. Amb aquestes valoracions es demostra clarament que, durant
l’execució del grau, ha d’haver major preparació respecte a l’educació emocional per a que es
puguin detectar més fàcilment els problemes dels infants i reduir el nombre d’aquests. [-]
This final work is a research study. The main objective is to discover the opinion of teaching experts
(a group that includes teachers, both of Pre-school and Primary Education, and the students who
are taking the ... [+]
This final work is a research study. The main objective is to discover the opinion of teaching experts
(a group that includes teachers, both of Pre-school and Primary Education, and the students who
are taking the final year of the Degree in Teacher Education for Children or Primary Education) on
the emotional problems of children during the Pre-school Education and Primary Education stage.
The two more specific objectives are focused on the opinion of these teaching experts according to
their specialization in the world of education and according to their years of professional experience.
The sample has based on 80 participants, 64 women and 16 men. There are 22 teachers of Preschool Education and 26 of Primary; 16 students of the Degree in Teacher of Pre-school Education
and 11, of the one of Primary. A Likert scale questionnaire with 25 items related to emotional
problems in the educational stage was developed. The items are classified in 8 sections: Importance, Prevalence, Causes, Associated Problems, Self-perception, Materials, Groupings and Attention with
specialists.
The results obtained show that, in general, teaching experts are in favor of giving more significance
to emotional competencies in education and, at least, attaining equality with the rest of the
competences since they find that there are many children with emotional problems in the school
stage. They think that the coordination between the teacher and the family is essential to solve these
problems that some students have. Although most teachers have the capacity to face the emotional
problems that can be found in the classroom, they emphasize that they finish the Teacher’s Degree
without the necessary training. With all of these assessments, it is clearly demonstrated that, during
the execution of the degree, there must be greater preparation of emotional education so that
children's problems can be more easily detected and reduced. [-]
Paraules clau / Matèries
Descripció
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2018/2019
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDrets d'accés
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess