Programació Didáctica d'Informàtica (3erESO): Fer un videojoc amb ABP
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMAquest recurs és restringit
Metadades
Títol
Programació Didáctica d'Informàtica (3erESO): Fer un videojoc amb ABPAutoria
Tutor/Supervisor; Universitat.Departament
Aguilella-Arzo, Marcel; Universitat Jaume I. Departament de FísicaData de publicació
2019Editor
Universitat Jaume IResum
El present document és el Treball Fi de Màster (TFM) del Màster Universitari en Professor/a
d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments
d'Idiomes. El treball consisteix en ... [+]
El present document és el Treball Fi de Màster (TFM) del Màster Universitari en Professor/a
d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments
d'Idiomes. El treball consisteix en la programació didàctica del primer trimestre de
l’assignatura de informàtica per a un grup de 3r de la ESO.
L’objectiu del treball és la creació d’una programació didàctica que servisca com punt de
partida per a començar a treballar ABP. A més la programació també té com a raó de ser
concretar i aplicar les nocions, tècniques i destreses teòriques treballades durant la
realització del màster.
El fet d’emprar la metodologia ABP es deu a que després de la realització d’una recerca
bibliogràfica de diferents metodologies, l’ABP es va mostrar com una metodologia molt
adequada per tal de complir els objectius de la ESO a la Comunitat Valenciana. La
implementació d’ABP permet, entre altres, practicar el treball en equip, permet atendre la
diversitat de l’aula, ajuda a desenvolupar destreses de recerca crítica, afavoreix la capacitat
d’aprendre a aprendre i fomenta l’esperit emprenedor. A més d’ABP s’ha realitzat diferents
activitats utilitzant altres metodologies sempre de manera justificada per tal d’assolir els
objectius didàctics marcats. De manera que ABP és el marc de la programació però s’han
utilitzat més metodologies.
En la programació didàctica també s’ha volgut posar especial atenció a l’avaluació. Entenent
l’avaluació no sols com un procés acreditatiu, si no com a procés del propi aprenentatge.
S’ha fet una recerca de diferents autors per tal de determinar quines eren les tècniques més
adients en l’actual programació i s’ha escollit entre altres tècniques l’avaluació entre iguals,
la utilització de rúbriques i l’avaluació inicial. A més de l’avaluació dels alumnes, s’ha
reservat un espai per tal d’avaluar la funció docent, de manera que aquesta programació
servisca per a començar un procés de millora continua en el docent.
Amb tot aquesta programació pretén ser un punt de partida sobre el qual començar a
treballar la metodologia ABP i iniciar un procés de millora continua en el professor que
l’execute. [-]
Paraules clau / Matèries
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching
Descripció
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP129. Curs: 2018/2019.
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/masterThesisDrets d'accés
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess