Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.authorCapilla Pepiol, María José
dc.contributor.otherMarqués Marzal, Ana Isabel
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament d'Administració d'Empreses i Màrqueting
dc.date.accessioned2019-09-16T10:06:58Z
dc.date.available2019-09-16T10:06:58Z
dc.date.issued2019-07-24
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/183755
dc.descriptionTreball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP229. Curs: 2018/2019.ca_CA
dc.description.abstractAquest treball fi de màster presenta per una banda, l’estudi i anàlisi de l’Aprenentatge Cooperatiu a les aules a través de la literatura, seguint documents bibliogràfics que ens detallen els resultats d’aquest mètode en l’alumnat. Per altra banda, es pretén mostrar la situació actual d’aquest aprenentatge en la Formació Professional i l’aplicació d’aquesta metodologia participativa en una aula de FP com a eina estratègica i proposta de millora educativa per motivar a l’alumnat, fent-lo sentir el protagonista del seu aprenentatge. L’estudi de camp es dur a terme mitjançant qüestionaris a docents i alumnes de diferents cursos de cicles formatius, en concret de la família de Comerç i Màrqueting i d’Electricitat i Electrònica, amb la finalitat de saber si apliquen tècniques de treball cooperatiu i els resultats d’aquestes. Finalment, s’ha dut a la pràctica aquesta metodologia d’aprenentatge cooperatiu en una aula de primer curs de grau mitjà d’Activitats Comercials, en el mòdul de Gestió de Comerç i s’ha analitzat el seu resultat. Un dels resultats d’aquest treball és que la majoria de professors que utilitzen aquest metodologia participativa extreuen avantatges en l’aprenentatge de l’alumne, en canvi hi ha certa discrepància quant a la convivència a l’aula. Una altra conclusió és que la participació activa de l’alumnat, es tradueix en resultats positius en el seu procés d’aprenentatge. A mesura que augmenta la seva implicació en aquest procés millora la motivació i l’interès per aprendre.ca_CA
dc.description.abstractThis master’s degree project presents, on the one hand, the study and analysis of Cooperative Learning in classrooms through literature, following bibliographical documents that detail the results of this method in the students. On the other hand, it is intended to show the current situation of this learning in Vocational Training (VT) and the application of this participatory methodology in a classroom of VT as a strategic tool and a proposal of education improvement to motivate the student, making him feel the center of his learning. The field study is carried out through surveys of teachers and students from different training cycles; in particular from the Commerce and Marketing Family and from the Electricity and Electronics one, with the purpose to know if they apply Cooperative work techniques and their results. Finally, this methodology has been put into practice with students of Commercial Activities, in the Business Management module and their results have been analyzed. One of the results of this work is that most of the teachers who use this participatory methodology extract advantages in the student’s learning. However, there is some discrepancy regarding the coexistence in the classroom. Another conclusion is that the active participation of the students is translated into positive results in their learning process. As it increases their involvement in this process, it also improves motivation and interest in learning.ca_CA
dc.format.extent60 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rightsLicencia CC-BY-NC-NDca_CA
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectMàster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomesca_CA
dc.subjectMáster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomasca_CA
dc.subjectMaster's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teachingca_CA
dc.subjectaprenentatge cooperatiuca_CA
dc.subjectformació professionalca_CA
dc.subjectmetodologia participativaca_CA
dc.subjectmotivacióca_CA
dc.subjectCooperative learningca_CA
dc.subjectvocational trainingca_CA
dc.subjectparticipatory methodologyca_CA
dc.subjectmotivationca_CA
dc.titleAprenentatge coopertiu: metodologia participativa a les aules de Formació Professionalca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Postgradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA


Fitxers en aquest element

Thumbnail
Thumbnail

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Licencia CC-BY-NC-ND
Except where otherwise noted, this item's license is described as Licencia CC-BY-NC-ND