Mostra el registre parcial de l'element
Aprenentatge coopertiu: metodologia participativa a les aules de Formació Professional
dc.contributor.author | Capilla Pepiol, María José | |
dc.contributor.other | Marqués Marzal, Ana Isabel | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament d'Administració d'Empreses i Màrqueting | |
dc.date.accessioned | 2019-09-16T10:06:58Z | |
dc.date.available | 2019-09-16T10:06:58Z | |
dc.date.issued | 2019-07-24 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/183755 | |
dc.description | Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP229. Curs: 2018/2019. | ca_CA |
dc.description.abstract | Aquest treball fi de màster presenta per una banda, l’estudi i anàlisi de l’Aprenentatge Cooperatiu a les aules a través de la literatura, seguint documents bibliogràfics que ens detallen els resultats d’aquest mètode en l’alumnat. Per altra banda, es pretén mostrar la situació actual d’aquest aprenentatge en la Formació Professional i l’aplicació d’aquesta metodologia participativa en una aula de FP com a eina estratègica i proposta de millora educativa per motivar a l’alumnat, fent-lo sentir el protagonista del seu aprenentatge. L’estudi de camp es dur a terme mitjançant qüestionaris a docents i alumnes de diferents cursos de cicles formatius, en concret de la família de Comerç i Màrqueting i d’Electricitat i Electrònica, amb la finalitat de saber si apliquen tècniques de treball cooperatiu i els resultats d’aquestes. Finalment, s’ha dut a la pràctica aquesta metodologia d’aprenentatge cooperatiu en una aula de primer curs de grau mitjà d’Activitats Comercials, en el mòdul de Gestió de Comerç i s’ha analitzat el seu resultat. Un dels resultats d’aquest treball és que la majoria de professors que utilitzen aquest metodologia participativa extreuen avantatges en l’aprenentatge de l’alumne, en canvi hi ha certa discrepància quant a la convivència a l’aula. Una altra conclusió és que la participació activa de l’alumnat, es tradueix en resultats positius en el seu procés d’aprenentatge. A mesura que augmenta la seva implicació en aquest procés millora la motivació i l’interès per aprendre. | ca_CA |
dc.description.abstract | This master’s degree project presents, on the one hand, the study and analysis of Cooperative Learning in classrooms through literature, following bibliographical documents that detail the results of this method in the students. On the other hand, it is intended to show the current situation of this learning in Vocational Training (VT) and the application of this participatory methodology in a classroom of VT as a strategic tool and a proposal of education improvement to motivate the student, making him feel the center of his learning. The field study is carried out through surveys of teachers and students from different training cycles; in particular from the Commerce and Marketing Family and from the Electricity and Electronics one, with the purpose to know if they apply Cooperative work techniques and their results. Finally, this methodology has been put into practice with students of Commercial Activities, in the Business Management module and their results have been analyzed. One of the results of this work is that most of the teachers who use this participatory methodology extract advantages in the student’s learning. However, there is some discrepancy regarding the coexistence in the classroom. Another conclusion is that the active participation of the students is translated into positive results in their learning process. As it increases their involvement in this process, it also improves motivation and interest in learning. | ca_CA |
dc.format.extent | 60 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights | Licencia CC-BY-NC-ND | ca_CA |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | ca_CA |
dc.subject | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | ca_CA |
dc.subject | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching | ca_CA |
dc.subject | aprenentatge cooperatiu | ca_CA |
dc.subject | formació professional | ca_CA |
dc.subject | metodologia participativa | ca_CA |
dc.subject | motivació | ca_CA |
dc.subject | Cooperative learning | ca_CA |
dc.subject | vocational training | ca_CA |
dc.subject | participatory methodology | ca_CA |
dc.subject | motivation | ca_CA |
dc.title | Aprenentatge coopertiu: metodologia participativa a les aules de Formació Professional | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Postgrado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_CA |
Fitxers en aquest element
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
-
TFM: Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [1230]
SAP118, SAP119, SAP128, SAP129, SAP138, SAP139, SAP218, SAP219, SAP228,SAP229, SAP238, SAP239, SAP319, SAP419, SAP429, SAP509, SAP909, SAP709, SAP809