Aprenentatge coopertiu: metodologia participativa a les aules de Formació Professional
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadades
Títol
Aprenentatge coopertiu: metodologia participativa a les aules de Formació ProfessionalAutoria
Tutor/Supervisor; Universitat.Departament
Marqués Marzal, Ana Isabel; Universitat Jaume I. Departament d'Administració d'Empreses i MàrquetingData de publicació
2019-07-24Editor
Universitat Jaume IResum
Aquest treball fi de màster presenta per una banda, l’estudi i anàlisi de
l’Aprenentatge Cooperatiu a les aules a través de la literatura, seguint
documents bibliogràfics que ens detallen els resultats d’aquest ... [+]
Aquest treball fi de màster presenta per una banda, l’estudi i anàlisi de
l’Aprenentatge Cooperatiu a les aules a través de la literatura, seguint
documents bibliogràfics que ens detallen els resultats d’aquest mètode en
l’alumnat. Per altra banda, es pretén mostrar la situació actual d’aquest
aprenentatge en la Formació Professional i l’aplicació d’aquesta metodologia
participativa en una aula de FP com a eina estratègica i proposta de millora
educativa per motivar a l’alumnat, fent-lo sentir el protagonista del seu
aprenentatge.
L’estudi de camp es dur a terme mitjançant qüestionaris a docents i alumnes de
diferents cursos de cicles formatius, en concret de la família de Comerç i
Màrqueting i d’Electricitat i Electrònica, amb la finalitat de saber si apliquen
tècniques de treball cooperatiu i els resultats d’aquestes. Finalment, s’ha dut a
la pràctica aquesta metodologia d’aprenentatge cooperatiu en una aula de
primer curs de grau mitjà d’Activitats Comercials, en el mòdul de Gestió de
Comerç i s’ha analitzat el seu resultat.
Un dels resultats d’aquest treball és que la majoria de professors que utilitzen
aquest metodologia participativa extreuen avantatges en l’aprenentatge de
l’alumne, en canvi hi ha certa discrepància quant a la convivència a l’aula. Una
altra conclusió és que la participació activa de l’alumnat, es tradueix en
resultats positius en el seu procés d’aprenentatge. A mesura que augmenta la
seva implicació en aquest procés millora la motivació i l’interès per aprendre. [-]
This master’s degree project presents, on the one hand, the study and analysis
of Cooperative Learning in classrooms through literature, following
bibliographical documents that detail the results of this method in ... [+]
This master’s degree project presents, on the one hand, the study and analysis
of Cooperative Learning in classrooms through literature, following
bibliographical documents that detail the results of this method in the students.
On the other hand, it is intended to show the current situation of this learning in
Vocational Training (VT) and the application of this participatory methodology in
a classroom of VT as a strategic tool and a proposal of education improvement
to motivate the student, making him feel the center of his learning.
The field study is carried out through surveys of teachers and students from
different training cycles; in particular from the Commerce and Marketing Family
and from the Electricity and Electronics one, with the purpose to know if they
apply Cooperative work techniques and their results. Finally, this methodology
has been put into practice with students of Commercial Activities, in the
Business Management module and their results have been analyzed.
One of the results of this work is that most of the teachers who use this
participatory methodology extract advantages in the student’s learning.
However, there is some discrepancy regarding the coexistence in the
classroom. Another conclusion is that the active participation of the students is
translated into positive results in their learning process. As it increases their
involvement in this process, it also improves motivation and interest in learning. [-]
Paraules clau / Matèries
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching | aprenentatge cooperatiu | formació professional | metodologia participativa | motivació | Cooperative learning | vocational training | participatory methodology | motivation
Descripció
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP229. Curs: 2018/2019.
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/masterThesisDrets d'accés
Licencia CC-BY-NC-ND
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Apareix a les col.leccions
Els següents fitxers sobre la llicència estan associats a aquest element: