Alteritat i campanyes negatives a Twitter. Anàlisi dels perfils de PP, Ciudadanos i Vox a les eleccions a les Corts Valencianes de 2019.
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/82108
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Alteritat i campanyes negatives a Twitter. Anàlisi dels perfils de PP, Ciudadanos i Vox a les eleccions a les Corts Valencianes de 2019.Autoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Alonso-Muñoz, Laura; Universitat Jaume I. Departament de Ciències de la Comunicació.Fecha de publicación
2019-07-26Editor
Universitat Jaume IResumen
The present research studies the othering of the Valencianist or Valencian nationalist forces such
as the coalition Compromís and the Partit Socialista del País Valencià on Twitter by the three
opposition parties ... [+]
The present research studies the othering of the Valencianist or Valencian nationalist forces such
as the coalition Compromís and the Partit Socialista del País Valencià on Twitter by the three
opposition parties that have obtained parliamentary representation in the 2019 Corts Valencianes
elections: Ciudadanos, Partido Popular and Vox. The otherness in the Valencian context is built
mainly through the anti-Catalan blaver speech, which links Valencian and Catalan nationalism.
Historically, newspapers have been responsible for spreading this othering discourse. Nowadays,
however, social networks are the main choice of tool for dissemination of these ideas, due to
their importance in political communication. In an never-ending campaign context –often a
negative one in order to obtain a higher degree of notoriety in the media– othering through
contaminating identification and negative personalization is a trend that is not limited to the
Valencian Country. This research studies the presence of othering blaver discourse in
contemporary Valencian politics and its translation to social networks, specifically on Twitter,
during the election campaign period. Specifically, it zeroes in on the agenda and functions given
to Twitter, the use of dialectical resources on Twitter and the framing of the othering discourse.
The technique that has been used to carry out this research has been both the quantitative and
qualitative analysis of a sample of 1,147 tweets published by the autonomic and provincial
profiles of Ciudadanos CV, PPCV and Vox and their respective leaders, Toni Cantó, Isabel
Bonig and José María Llanos. The results indicate a certain parallelism between the strategies of
Ciudadanos CV and the PPCV and marked differences between the provincial accounts of Vox.
The presence of a high percentage of critical tweets from Toni Cantó and Isabel Bonig
corroborates that theirs are negative campaigns. On the other hand, the results show prove the
use of contaminating identification and negative customization in the othering process of the
coalition Compromís and PSPV-PSOE as forces that do not defend the interests of the Valencian
citizenship, but of Pancatalanist nationalism. [-]
La present recerca estudia l’alterització a Twitter de les forces nacionalistes valencianes o
valencianistes com ara la coalició Compromís i el Partit Socialista del País Valencià per part dels
tres partits de ... [+]
La present recerca estudia l’alterització a Twitter de les forces nacionalistes valencianes o
valencianistes com ara la coalició Compromís i el Partit Socialista del País Valencià per part dels
tres partits de l’oposició que han obtingut representació parlamentària en les eleccions a Corts
Valencianes de 2019: Ciudadanos, el Partido Popular i Vox. L’alteritat al context valencià és
construïda principalment mitjançant el discurs anticatalanista blaver, que relaciona el
nacionalisme valencià amb el català. Històricament, els diaris han estat els encarregats de
difondre aquest discurs alteritzant. En l’actualitat, però, s’opta majoritàriament per les xarxes
socials com a eina de difusió, a causa de la seua importància en la comunicació política. En un
context de campanya constant, sovint en clau negativa per a obtindre un grau més elevat de
notorietat als mitjans de comunicació, l’alterització mitjançant la identificació contaminant i la
personalització negativa és una tendència que no es limita al País Valencià. Aquesta recerca
estudia la presència del discurs alteritzant blaver en la política valenciana contemporània i la
seua translació a les xarxes socials, específicament a Twitter, durant el període de campanya
electoral. Concretament, s’estudia l’agenda i funcions atorgades a Twitter, l’ús dels recursos
dialògics a Twitter i l’emmarcat discursiu entorn l’alteritat. La tècnica que s’ha fet servir per a
dur a terme aquesta ha estat tant l’anàlisi quantitativa com qualitativa d’una mostra de 1.147 tuits
publicats pels perfils autonòmics i provincials de Ciudadanos CV, PPCV i Vox i dels seus
respectius líders, Toni Cantó, Isabel Bonig i José María Llanos. Els resultats indiquen un cert
paral·lelisme entre les estratègies de Ciudadanos CV i el PPCV i diferències marcades entre els
comptes provincials de Vox. La presència d’un elevat percentatge de tuits amb finalitat crítica
per part de Toni Cantó i Isabel Bonig corrobora que les seues campanyes s’han desenvolupat en
clau negativa. D’altra banda, s’observa l’ús de la identificació contaminant i la personalització
negativa en el procés d’alterització de la coalició Compromís i el PSPV-PSOE com a forces que
no defenen els interessos de la ciutadania valenciana, sinó del nacionalisme pancatalanista. [-]
Palabras clave / Materias
Màster Universitari en Noves Tendències i Processos d'Innovació en Comunicació | Máster Universitario en Nuevas Tendencias y Procesos de Innovación en Comunicación | Master’s Degree in New Trends and Innovation Processes in Communication | Political communication | Twitter | Negative campaign | Othering | Valencian nationalism | Blaverism | Comunicació política | Campanya negativa | Alteritat | Nacionalisme valencià | Blaverisme
Descripción
Treball Final de Màster Universitari en Noves Tendències i Processos d'Innovació en Comunicació. Codi: SBP052. Curs: 2018/2019.
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess