Authentic Materials in the EFL Classroom: A Practical Example Máster Universitario Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas Audiovisual Language
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMThis resource is restricted
Metadata
Title
Authentic Materials in the EFL Classroom: A Practical Example Máster Universitario Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas Audiovisual LanguageAuthor (s)
Tutor/Supervisor; University.Department
Fortanet Gómez, Inmaculada; Universitat Jaume I. Departament d'Estudis AnglesosDate
2019Publisher
Universitat Jaume IAbstract
The considerable growth of new technologies and the Internet has influenced many
aspects of people’s daily life. One of those areas that have been greatly affected is the
field of education. Due to this development, ... [+]
The considerable growth of new technologies and the Internet has influenced many
aspects of people’s daily life. One of those areas that have been greatly affected is the
field of education. Due to this development, nowadays teachers and students have at
their disposal different types of materials which were previously not so easy to access.
Among them, it is worth mentioning authentic audiovisual language materials.
The aim of the current Master’s Degree Final Project is to examine the benefits that
authentic audiovisual language materials offer to English students. In particular, this
project comprehends a practical example of the use of authentic audiovisual materials in
the English classroom, focusing on listening and speaking. More precisely, the proposal
focuses on the design of a set of activities based on the use of cartoons, specifically the
film Shrek, as a supporting tool in the EFL classroom. Shrek (2001) was the film
selected because it is popular, it has several action scenes and it is available on different
online platforms such as Netflix or Movistar +. Moreover, as it is addressed to young
audiences, so the vocabulary is not extremely complex.
In order to create a project as clear as possible, the present document has been divided
into two parts. The first section corresponds to the theoretical review, where the most
relevant aspects will be illustrated, going from the most general to the most specific.
Then, the second part comprises the contextualization of the project, the methodology
and the data collection. Moreover, after the analysis, the results will be depicted and
interpreted, and the final conclusion will be also illustrated. [-]
El considerable desarrollo y expansión de internet y las nuevas tecnologías tiene una
gran influencia en la vida diaria de las personas. Una de las áreas que ha sido
enormemente afectada es el campo de la educación. ... [+]
El considerable desarrollo y expansión de internet y las nuevas tecnologías tiene una
gran influencia en la vida diaria de las personas. Una de las áreas que ha sido
enormemente afectada es el campo de la educación. Debido a este crecimiento, hoy en
día profesores y estudiantes tienen a su disposición diferentes tipos de materiales a los
que antes no era tan fácil acceder. Entre ellos, conviene mencionar los materiales
audiovisuales con lenguaje autentico.
El objetivo principal de este Trabajo Final de Máster es estudiar los beneficios que los
materiales audiovisuales con lenguaje autentico ofrece a los estudiantes de inglés. En
concreto, este proyecto abarca un ejemplo práctico del uso de materiales audiovisuales
auténticos en la clase de inglés, enfocado hacia la comprensión y la expresión oral. Más
específicamente, esta propuesta se centra en el diseño y creación de un conjunto de
actividades basadas en el uso de dibujos animados, concretamente la película Shrek,
como herramienta de apoyo en la clase de inglés como lengua extranjera. Shrek (2001)
ha sido la película seleccionada porque es conocida, tiene escenas de acción y está
disponible en diferentes plataformas online, como por ejemplo Movistar + o Netflix.
Además, al estar orientada a un público joven, el vocabulario no es extremadamente
complejo.
Con el objetivo de crear un proyecto lo más completo posible, el presente documento ha
sido dividido en dos secciones. La primera sección se corresponde con el marco teórico,
donde los aspectos más relevantes serán ilustrados, desde los más generales a los más
específicos. La segunda parte comprende la contextualización del proyecto, la
metodología y la recopilación de datos. Además, tras el análisis, los resultados serán
representados e interpretados, y las conclusiones finales también serán ilustradas. [-]
Subject
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching | Education | authentic audiovisual language materials | EFL classroom | cartoons | Shrek | Educación | materiales audiovisuales con lenguaje autentico | inglés como lengua extranjera | dibujos animados
Description
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP419. Curs: 2018/2019.
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesisRights
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess