Cerca
Ara mostrant els elements 1-9 d 9
Versos para Felipe V: teatro y propaganda borbónica en Peñíscola durante la Guerra de Sucesión Española
(Universitat Jaume I. Departament d'Història, Geografia i ArtPublicacions de la Universitat Jaume I, 2019)
El trabajo analiza la obra de teatro que lleva por título Comedia famosa en que se representa el asedio y bloqueo de Peñíscola, que versa sobre el cerco a esa fortaleza durante la Guerra de Sucesión Española. Como ocurre ...
Ensenyar i aprendre. La formació professional a través dels contractes d’afermament dels segles XIV i XV al Maestrat i Els Ports de Morella (Castelló)
(Universitat Jaume I. Departament d'Història, Geografia i ArtPublicacions de la Universitat Jaume I, 2019)
Més enllà de l’ensenyament i aprenentatge literari, de saber escriure, llegir o comptar, bona part dels joves que hi van viure durant el període medieval accediren al món de l’educació des d’una altra vessant. Aprendre un ...
Ensenyar i aprendre a l´Edat Mitjana
(Universitat Jaume I. Departament d'Història, Geografia i ArtPublicacions de la Universitat Jaume I, 2019)
L’educació és un tema molt complex i amb molts matisos. Si ho és en l’actualitat, no cal dubtar de com devia ser durant l’edat mitjana. A grans trets podem indicar que, històricament, l’educació respon al context social, ...
Número Completo
(Universitat Jaume I. Departament d'Història, Geografia i ArtPublicacions de la Universitat Jaume I, 2019)
Ensenyar l’art de mercaderia medieval
(Universitat Jaume I. Departament d'Història, Geografia i ArtPublicacions de la Universitat Jaume I, 2019)
L’article tracta, com el seu títol indica, de l’aprenentatge dels joves mercaders a l’edat mitjana. Es descriu el canvi d’actitud vers els comerciants i el fet dels negocis, des d’un inicial recel a esdevenir un model cívic ...
El sistema escolar en la ciudad de Valencia en el siglo XV
(Universitat Jaume I. Departament d'Història, Geografia i ArtPublicacions de la Universitat Jaume I, 2019)
En la Valencia de finales de la Edad Media existió una reducida inserción de la enseñanza de las letras en el mundo del aprendizaje doméstico. Para las familias acomodadas, la escuela de gramática era la prolongación de ...
La construcción histórica de los conceptos de “preso político” y “preso social” en la España contemporánea
(Universitat Jaume I. Departament d'Història, Geografia i ArtPublicacions de la Universitat Jaume I, 2019)
Los conceptos de “preso político” y “preso social” no están regulados por el derecho, ni ahora, ni en el pasado. Más que de categorías jurídicas, se trata de elaboraciones históricas en oposición a la figura del “preso ...
Sobre l’Estudi General de Lleida a l’Edat Mitjana: algunes qüestions
(Universitat Jaume I. Departament d'Història, Geografia i ArtPublicacions de la Universitat Jaume I, 2019)
Imatge contextualitzada de l’Estudi General de Lleida a través d’elements que
van més enllà de la pròpia activitat docent, com la seua capacitat d’atracció
de pobladors, l’activitat econòmica i fnancera que se’n deriva, ...
The transmission and reception of the De Institutione Clericorum
(Universitat Jaume I. Departament d'Història, Geografia i ArtPublicacions de la Universitat Jaume I, 2019)
Rabanus Maurus, known as primus praeceptor Germania, composed his De institutione clericorum in AD 819. Although in modern literature is mentioned as a sort of Liberal Arts encyclopedia, the truth is that it is rather a ...