Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorBalaguer Osuna, Joan
dc.contributor.otherMartínez-León, Lluís
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament de Física
dc.date.accessioned2019-01-23T10:18:51Z
dc.date.available2019-01-23T10:18:51Z
dc.date.issued2018-10-24
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/180002
dc.descriptionTreball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP119. Curs: 2017/2018ca_CA
dc.description.abstractVivim en l’era que els experts han anomenat l’era de la informació. Tenim tot el coneixement al nostre abast en, literalment, uns pocs clics. Tanmateix, si no podem discernir en la veracitat del que llegim quan naveguem, anem directes cap a la desinformació. La desinformació és el pilar fonamental en què se sustenten les pseudociències o les creences errònies de la gent. I estes poden arribar a ser molt problemàtiques. No creure en l’eficàcia d’una vacuna o creure en l’homeopatia com a remei màgic, poden tenir conseqüències mortals. L’objectiu d’este treball és proporcionar als estudiants una ferramenta que els permeta saber abordar l’estudi d’un fenomen. Esta ferramenta és el mètode científic, el culpable del gran desenvolupament humà en els últims 500 anys. Este treball està inclòs dins la categoria de materials didàctics. Específicament es connecta el temari de les assignatures de física i química i física dels cursos de quart d’ESO i segon de batxiller, respectivament. Segons reial decret 87/2015 “el primer bloc és comú a tots els nivells (ESO i primer de batxiller) i està dedicat a desenrotllar les capacitats pròpies del treball científic, partint de l’observació i l’experimentació, elaborant hipòtesi i prenent dades, presentant els resultats obtinguts en forma de taules i gràfiques, i extraient conclusions”. Per aconseguir l’objectiu s’utilitzarà la metodologia d’estudi de casos. En ella, plantejarem un cas a l’alumnat i s’espera que empren el mètode científic fins a arribar a unes conclusions. És a dir, observaran la natura, es plantejaran hipòtesis i dissenyaran experiment on contrastar-les. La modalitat escollida és l’estudi en grups idèntics, és a dir, tots els estudiants de la mateixa classe examinen el mateix experiment. El docent els repartirà el pla de treball i s’assegurarà que el compleixen. El rol del professor s’enfoca des d’una perspectiva constructivista. El docent ha d’intentar especificar molt bé el problema i evitar introduir noves idees dins dels grups. Deixarem la construcció del coneixement als alumnes. L’avaluació és diferent entre els dos cursos. Mentre que en el curs d’ESO, s’avalua el comportament en el laboratori i la correcció de la memòria, en el curs de batxiller només s’ha d’entregar una memòria i l’avaluació es duu a terme en la prova escrita. A més, després de cada pràctica, el docent realitzarà una enquesta per saber la satisfacció de l’alumnat amb la pràctica realitzada.ca_CA
dc.format.extent42 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rights.urihttp://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/*
dc.subjectMàster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomesca_CA
dc.subjectMáster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomasca_CA
dc.subjectMaster's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teachingca_CA
dc.titleFomentant la cultura científica a les aulesca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Postgradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem